کد خبر: ۲۰۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
بازار سکه قفل شد
برخی از تحلیلگران معتقدند شاید مصوبه جدید بانک مرکزی در کوتاه مدت سد راه معامله گران افزایشی شود اما در بلند مدت بازار به این مصوبه پاسخ می‌دهد.

واکنش بازار ارز و سکه به دخالت بانک مرکزی

خبر ممنوعیت بازار فردایی باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

روز پنجشنبه گذشته بود که خبر ممنوعیت معاملات فردایی در بین معامله گران برجسته شد. در این خبر آمده بود طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

سیگنال جدید به بازار

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که سران قوا در جلسه‌ای که اخیرا داشته‌اند، به بانک مرکزی مجوز دادند تا به‌طور نامحدود در بازار مداخله کند.

علی صالح آبادی هم پیش از این،‌ از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. او در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد که اختیارات ویژه‌ ارزی به بانک مرکزی داده می‌شود.

بازار سکه فردایی قفل شد

مجموع این اخبار باعث قفل شدن بازار سکه فردایی شد و هیچ نرخی در در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه اعلام نشد.

پیش بینی بازار سکه با ممنوعیت معاملات فردایی

برخی از تحلیلگران معتقدند شاید این مصوبه در کوتاه مدت سد راه معامله گران افزایشی شود اما در بلند مدت بازار به این مصوبه پاسخ می‌دهد.

از نظر برخی از فعالان بازار حذف بازار فردایی تقاضا از این بازار به بازار نقدی مهاجرت خواهد کرد و همین امر می تواند زمینه ساز رشد سکه در کانال ۱۵ میلیون تومان شود.

اما عده ای دیگر می گفتند که با دخالت بازار ساز احتمال فروش در بازار امروز بیشتر شود.

در بازار ارز چه خبر است؟

بررسی وضعیت بازار ارز پس از ورود مستقیم بانک مرکزی حاکی از آن است که فروشندگان در بازار غیررسمی افزایش یافته و تقاضا برای ارز مسافرتی نیز در صرافی‌های رسمی این بازار بیشتر شده است.

بانک مرکزی از اواخر هفته گذشته به صورت مستقیم وارد بازار ارز شد و بدین منظور، زمان معاملات بازار متشکل ارز ایران از امروز (دوشنبه ۱۶ خرداد) تا پنجشنبه (۱۹ خرداد) تا ساعت ۱۸ افزایش یافت.

فعالان بازار ارز، این اقدام را در تعادل بازار ارز و افزایش فروشندگان در این بازار تاثیرگذار دانستند.

در این زمینه، مشاهدات میدانی از وضعیت امروز بازار ارز حاکی از آن است که فروشندگان ارز در بازار غیررسمی افزایش یافته است و به اذعان فعالان این بازار طی امروز بیشتر تقاضاها برای فروش ارز بوده است تا خرید ارز. البته، در مقابل برخی از صرافی‌ها که ارز مسافرتی به متقاضیان داده می‌شود، صف‌هایی برای دریافت ارز مسافرتی شکل گرفته است.

از نظر وضعیت قیمت‌ها نیز برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که روند قیمت‌ها کاهشی خواهد بود و برخی دیگر می‌گویند، نمی‌توان با قطعیت از آینده بازار ارز و قیمت‌ها صحبت کرد.

این در حالی است که نرخ فروش دلار در صرافی‌ها تقریبا ۲۶ هزار تومان و در بازار غیررسمی نیز ۳۱ هزار تومان است. به عبارت دیگر، فاصله نرخ دلار در صرافی‌ها و بازار آزاد تقریبا به ۴ تا ۵ هزار تومان و در این محدوده در نوسان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار