کد خبر: ۲۰۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
وقتی صحبت از انتخاب دستکش کار می شود، مهم است که دستکشی را انتخاب کنید که به راحتی مناسب شما باشد، هیچ گونه ناراحتی ایجاد نکند و به شما کمک کند تا کار خود را انجام دهید

خرید دستکش ایمنی از فروشگاه فرتاک تابان

استفاده از دستکش های ایمنی مناسب برای کار بسیار مهم است. کارهای مختلف می تواند به انواع مختلفی از دستکش نیاز داشته باشد. وقتی صحبت از انتخاب دستکش کار می شود، مهم است که دستکشی را انتخاب کنید که به راحتی مناسب شما باشد، هیچ گونه ناراحتی ایجاد نکند و به شما کمک کند تا کار خود را انجام دهید و در عین حال از دستان خود در برابر موادی که ممکن است به پوست شما آسیب برساند، محافظت کنید. اگر می خواهید بدانی ویژگی های دستکش ایمنی خوب چیست تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

انواع دستکش ایمنی بر اساس جنس

دستکش های ایمنی بر اساس موادی که برای ساخت از آن ها استفاده می کنند می توانند دسته بندی شوند:

  • بوم (الیاف و سایر مواد مصنوعی): این نوع دستکش کار برای محافظت در برابر گرما و سرمای متوسط ​​ایده آل است. علاوه بر این، در برابر سایش مقاومت می کند.
  • چرم: این ماده برای محافظت در مناطقی که در معرض اشیاء ناهموار، تراشه ها، ضربه ها، جرقه ها و گرمای متوسط ​​قرار دارند، استفاده می شود.
  • مش فلزی (آلومینیزه): این دستکش برای محافظت از پوست نیاز به درج مواد مصنوعی دارد. برای استفاده در مناطقی که کارگر مجبور به تحمل گرما است ایده آل است.

دسته بندی دستکش های کار بر اساس مایعاتی که در برابر آنها مقاومت می کنند نیز متقاوت است. در بسیاری از کاربردهای کاری، مانند صنایع شیمیایی، نیاز به حفاظت کافی در برابر مایعات سمی وجود دارد. دستکش‌های ایمنی به کارگران این امکان را می‌دهند که بدون آلودگی محل کار یا آسیب رساندن به دست‌هایشان، با خیال راحت کار کنند. مواد شیمیایی مختلف را می توان با مواد مختلف محافظت کرد. برای خرید دستکش ایمنی از فروشگاه فرتاک تابان دیدن نمایید.

دستکش های ایمنی برای محافظت از دست های کارگر در برابر خطرات طراحی شده اند تا بتوانند با خیال راحت کار خود را انجام دهند. دستکش ها از مواد مختلفی تولید می شوند که در برابر خطرات خاص از دستان شما محافظت می کنند. بسته به شغل، یک کارگر ممکن است با خطراتی از جمله مواد شیمیایی، بریدگی، سوراخ شدن، ساییدگی، خطرات الکتریکی و خطرات حرارتی مواجه شود. نمونه هایی از مواد دستکش شامل بوم و چرم است که می تواند از پوست در برابر بریدگی ها، خراش ها و ساییدگی ها محافظت کند. مواد دیگری مانند لاستیک بوتیل و نیتریل می توانند از دست ها در برابر سوختگی و تحریک ناشی از انواع خاصی از مواد شیمیایی محافظت کنند.

انواع مختلفی از دستکش های ایمنی مقاوم در برابر مواد شیمیایی موجود است، اما همه آنها برای هر نوع ماده شیمیایی مناسب نیستند. دستکش های نیتریل می توانند از طیف وسیعی از مواد شیمیایی از جمله اسیدها، بازها و حلال ها محافظت کنند. دستکش های نئوپرن برای استفاده با محصولاتی مانند الکل و بنزین بهترین هستند. گزینه دیگر دستکش های لاستیکی لاتکس است که از دست ها در برابر کتون ها و سایر مواد مشابه محافظت می کند. دستکش های لاستیکی بوتیل می توانند در برابر انواع مختلفی از مواد شیمیایی محافظت کنند و همچنین از خطرات حرارتی و سایشی محافظت کنند.

از آنجایی که اکثر کارهای انجام شده در محل کار با دست انجام می شود، پوشیدن دستکش می تواند بخش مهمی از محافظت از دست و پوست باشد. پوشیدن دستکش در محل کار می تواند به شما کمک کند از خطرات ناشی از کار با مواد شیمیایی، شیشه، ورق فلز، برق، مواد داغ یا اشیاء لغزنده جلوگیری کنید.

آموزش استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) ضروری است. کاربران باید بدانند که چگونه از تجهیزات به درستی استفاده کنند، از جمله نحوه نصب و جدا کردن آنها. همچنین باید بدانند که چرا از تجهیزات استفاده می کنند، چه زمانی باید از آن استفاده کنند و محدودیت های آن چیست.

آموزش باید در مورد اینکه آیا تجهیزات در کار تداخل خواهد داشت یا خیر و اگر چنین است که آیا تجهیزات جایگزین در دسترس است یا خیر بحث شود. همچنین در آموزش باید تاکید شود که یک کار هر چقدر هم که کوچک باشد، در صورت نیاز به تجهیزات حفاظت فردی، باید از آن استفاده کرد. کارفرمایان قانوناً موظف به ارائه آموزش تجهیزات ایمنی کافی هستند. عدم انجام این کار می تواند به معنای پیگرد کیفری و همچنین خطر آسیب جدی به کارمندی باشد که از تجهیزات ایمنی به درستی استفاده نمی کند. کارفرمایان همچنین باید بررسی کنند که تجهیزات در حال استفاده است و اگر نه، بررسی کنند که چرا و در صورت لزوم اقدامات انضباطی را تحریک کنند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار