کد خبر: ۲۰۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: حدود ۲۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق حرارتی کشور افزوده شده است.

آقای عبدالرسول پیشاهنگ گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۷۱ هزار مگاوات رسیده است که حدود ۶۸ درصد این ظرفیت، در اختیار بخش خصوصی است. 

او گفت: ۱۱ واحد نیروگاهی جدید در کشور متصل و در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روز‌های اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱، واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، پاسارگاد قشم، میانرود، آریان زنجان و دو واحد ایران LNG وارد مدار شده است. طرح‌های ارتقای توان عملی واحد‌های گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۴۸۸ مگاوات نیز اجرا شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت برق حرارتی، تاکنون واحد‌های بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روز‌های پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند که با این اقدامات مجموعا حدود ۲۵۰۰ مگاوات شامل ۱۹۷۹ مگاوات نیروگاه جدید و ۴۸۸ مگاوات ارتقای توان عملی نیروگاه‌های موجود، به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزوده شده است.

آقای آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر گفته است: موضوعات مربوط به تعمیرات و در سرویس نگهداری به طور گسترده انجام شده، ۱۰۳ هزار مگاوات تعمیرات اساسی و دوره‌ای نیروگاهی‌های صنعت برق، تا پایان اردیبهشت به اتمام رسیده و تمام نیروگاه‌ها با آمادگی کامل در خدمت این صنعت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار