کد خبر: ۲۱۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
آیت الله خامنه‌ای با برجسته توصیف کردن احداث ساختمان جدید پلاسکو، از عملکرد بنیاد مستضعفان تقدیر کردند.

به دنبال ارائه گزارشی از احداث ساختمان جدید پلاسکو و تحویل واحدها به کسبه این ساختمان که به همت بنیاد مستضعفان انجام شد، رهبر انقلاب با برجسته توصیف کردن این کار، از عملکرد بنیاد مستضعفان تقدیر کردند.

بیستم اسفند پارسال بود که ساختمان جدید پلاسکو صبح امروز به طور رسمی افتتاح شد و واحدهای تجاری آن در اختیار کسبه قرار گرفت.

این ساختمان که ۳۰ دی ماه سال ۹۵ بر اثر آتش‌سوزی دچار ریزش شد در مدت ٣٠ ماه به همت بنیاد مستضعفان و بر اساس آخرین استانداردهای ایمنی احداث شد.

ساختمان پلاسکوی ۱۴۰۰ طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت‌و ساز در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰ هزار متر ساخته شده است و با ۳۴۶ واحد تجاری، تحویل کسبه داده می‌شود.

 در نمای پلاسکوی جدید از بتن GFRC استفاده شده که دارای وزن سبک و مقاومت بالا در برابر آتش سوزی است.

پلاسکوی ۱۴۰۰ طبق جدیدترین مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه ساخت و ساز و به خصوص آتش‌نشانی در ۲۰ طبقه و با زیر بنای ۲۰ هزار متر مربع ساخته شده است.

ساختمان پلاسکوی جدید دارای ۲۰ طبقه است که ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه از آن زیر زمین قرار دارد.

شروع ساخت مجدد پلاسکو در سال ۹۷ توسط بنیاد مستضعفان به‌عنوان متولی این پروژه با رویکرد اتمام آن تا سال ۱۴۰۰ با عملیات خاکبرداری و احداث سازه نگهبان کلید خورد.

نمای بیرونی ساختمان پلاسکو از طرح معماری آجری ایرانی به نام «فخر» و «مدین» الهام گرفته است.

محل فرود هلی‌کوپتر(هلی پد) با ابعاد ۱۸ در ۱۸ متر در بالاترین نقطه ساختمان پلاسکو قرار دارد.

ساختمان پلاسکو از جدیدترین تاسیسات برقی و مکانیکی بهره می‌برد و پرده‌های ضد حریق استفاده شده مانع از انتقال آتش به سایر نقاط ساختمان می‌شود.

ساختمان جدید دارای ۳۴۶ واحد کسبی است و  بیشتر کسبه در حال آماده سازی نما و دکور داخلی واحدتجاری خود هستند. هر طبقه از ساختمان پلاسکو دارای ۱۰۰۰ متر زیربنا است.

پلاسکو جدید همچنین دارای ۱۶ دستگاه پله برقی و آسانسور است.

قسمت شمالی پلاسکو که در آتش سوزی سال ۹۵ خسارت کمتری دیده بود، با همت کسبه این ساختمان بازسازی و در بهمن ماه امسال به بهره برداری رسید.

احداث ساختمان جنوبی پلاسکو اما توسط بنیاد مستضعفان انجام شد و روز جمعه به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

صبح ۳۰ دی ماه سال ۹۵ پلاسکوی قدیمی نتوانست زبانه‌های آتش را تاب بیاورد و پس از ۴ ساعت آتش سوزی فرو ریخت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار