کد خبر: ۲۱۰۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
رئیسی با اشاره به قطعنامه شورای حکام:
رئیس‌جمهور با اشاره به قطعنامه شورای حکام علیه ایران، گفت: با این اقدامات نمی‌توان جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کرد. بر مواضع خود پافشاری خواهیم کرد تا حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود.

نمی‌توان جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کرد

سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه (۱۹ خرداد) در نشست با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شرایط برای حضور در بین اجتماعات مردم در شهرهای مختلف این استان فراهم نبود ولی قطعا در آینده در جمع مردم شهرهای مختلف حضور پیدا خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور افزود: قبل از سفر به چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌ها و اولویت‌های استان توسط نخبگان احصا شد و برای حل مشکلات اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری در کشور وجود دارد که این پروژه‌ها بر اساس اولویت تکمیل خواهند شد. مصوبات سفر به چهارمحال و بختیاری در حوزه آب، کشاورزی، گردشگری و زیرساخت‌ها توسط وزرا بیان شد و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برای کاهش بیکاری ببریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه فعال شدن صنعت گردشگری در چهارمحال و بختیاری به ایجاد اشتغال کمک می‌کند، عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاری در این حوزه باید زیرساخت‌های ارتباطی، محورهای مواصلاتی و سایر زیرساخت‌ها فراهم شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه کارخانجاتی مانند حجاب اگر توسعه پیدا کند، می‌تواند با تولید پارچه چادر مشکی به کشور کمک کند، بیان کرد: همچنین کشتارگاه جونقان با ۱۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت است که اگر این ظرفیت تا ۹۰ درصد افزایش پیدا کند، بیکاران این شهر در این واحد مشغول به‌کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شد طرح‌های مصوب در سفر به چهارمحال و بختیاری با محوریت تولید و اشتغال باشند، تاکید کرد: دولت اعتبار خوبی به طرح‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین اختصاص خواهد داد.

رئیسی با بیان اینکه آب تولیدی در چهارمحال و بختیاری نسبت به گذشته با کاهش مواجه شده است، یادآور شد: باید مدیریت در مصرف آب مورد توجه قرار بگیرد، در توزیع آب عدالت بسیار مهم است، قطعا تامین آب شرب بر صنعت مقدم خواهد بود، زیرا در صنعت می‌توان از پساب استفاده کرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: باید طرح جامع شفاف و توأم با عدالت برای بهره‌مندی از آب با محوریت شرب تدوین شود. در این حوزه از نظر نخبگان و صاحبنظران باید استفاده شود. روحیه مردم با تبعیض سازگار نیست و باید حقایق و کمبودها به مردم همراه با عدالت گفته شود.

وی در پایان در خصوص قطعنامه شورای حکام نیز اظهار کرد: با این اقدامات نمی‌توان جمهوری اسلامی را وادار به عقب‌نشینی کرد. بر مواضع خود پافشاری خواهیم کرد تا حقوق ملت ایران به رسمیت شناخته شود. با زبان زور نمی‌توان حرف زد و باید با منطق سخن بگوییم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار