کد خبر: ۲۱۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
با تشخیص سران قوا و تایید رهبری؛
نرخ اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش و همچنین قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و چای یک درصد تعیین می‌شود.

دولت با هدف کاهش التهاب تورم خوراکی‌ها پس از حذف ارز 4200تومان کالاهای اساسی تصمیم گرفت تا مالیات بر ارزش افزوده این کالاهای وارداتی را از 9درصد به یک درصد کاهش دهد.

به‌گزارش همشهری، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مکاتبه‌ای با سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی، مصوبه جلسه ۶۶ شورای هماهنگی اقتصادی در زمینه کاهش نرخ مالیات ارزش افزوده واردات برخی اقلام اساسی را ابلاغ کرد.

او اعلام کرد: کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی اقلام کالاهای اساسی به تشخیص سران سه قوه و به تأیید مقام معظم رهبری رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

بر این اساس از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال‌۱۴۰۱، نرخ اخذ مالیات بر ارزش افزوده برای واردات گندم، برنج، دانه‌های روغنی، انواع روغن خام، حبوبات شامل عدس، نخود، لوبیا و ماش و همچنین قند، شکر، گوشت مرغ، گوشت قرمز و چای یک درصد تعیین می‌شود.

همچنین نرخ اخذ مالیات بر ارزش افزوده قندوشکر تولید داخل نیز یک درصد تعیین شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار