کد خبر: ۲۱۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
نخستین اظهارات سارقان بانک ملی نشان می‌دهد که آنها با سکه‌های سرقتی، خودروهای خارجی خریده‌اند. یکی دیگر از اقداماتی که این دزدان حرفه‌ای با پول‌های سرقتی انجام داده‌اند، هدیه تولد برای عمه‌شان بوده است. هدیه تولد ۵۰ میلیون‌ تومانی که سه برادر برای عمه خود خریدند. آنها در نخستین تحقیقات پلیسی، جزئیات بیشتری از نحوه سرقت‌ها و پاتوق‌شان فاش کردند.

جزئیات تازه سرقت از بانک ملی

نخستین اظهارات سارقان بانک ملی نشان می‌دهد که آنها با سکه‌های سرقتی، خودروهای خارجی خریده‌اند. یکی دیگر از اقداماتی که این دزدان حرفه‌ای با پول‌های سرقتی انجام داده‌اند، هدیه تولد برای عمه‌شان بوده است. هدیه تولد ۵۰ میلیون‌ تومانی که سه برادر برای عمه خود خریدند. آنها در نخستین تحقیقات پلیسی، جزئیات بیشتری از نحوه سرقت‌ها و پاتوق‌شان فاش کردند.

شهروندآنلاین نوشت: «۱۶ خرداد که کارمندان بانک ملی شعبه دانشگاه وارد بانک شدند، صحنه عجیبی را پیش روی خود دیدند. سارقان وارد بانک شده، درها را تخریب کرده و سر فرصت، محتویات ۱۶۸ صندوق را به سرقت برده بودند. دزدان پس از انجام سرقت، از همان درِ پارکینگ بانک که وارد شده بودند، خارج شدند. بلافاصله تحقیقات در این خصوص آغاز شد. تیمی از کارآگاهان حرفه‌ای متخصص پلیس آگاهی مامور رسیدگی به این ماجرا شدند. تا اینکه صبح روز جمعه ۲۰ خردادماه خبر رسید، ۱۳ متهم این پرونده همگی دستگیر شده و در اختیار پلیس قرار دارند. این در حالی است که محتویات صندوق‌ها نیز از مخفیگاه متهمان کشف شد.

سارقان اصلی و طراح نقشه این سرقت، سه برادر بودند. این سه برادر به همراه یکی از بستگان نزدیک‌شان نقشه دزدی را طراحی کردند. آنها بیشتر از ۱۲ ساعت را در بانک بودند تا اینکه توانستند به صندوق‌ها دسترسی پیدا کنند. نقشه‌ای کاملا حرفه‌ای کشیده بودند. صورت‌های خود را پوشانده و با موتور و خودروی پلاک مخدوش به محل سرقت رفته بودند. دو برادر به همراه همسر یکی از آنها درست پس از این دزدی به خارج از کشور رفتند. یعنی پیش از آن که کسی از حرفه‌ای‌ترین سرقت سال باخبر شود، آنها از مرز کشور خارج شده بودند.

اجاره پاتوق در پیچ شمیران

حالا آنها در نخستین تحقیقات و بازجویی‌شان پرده از راز این سرقت حرفه‌ای، جنجالی و پرحاشیه برداشتند. یکی از آنها به پلیس گفت: «ما از وقتی که نقشه سرقت از بانک را کشیدیم، خانه‌ای به‌ عنوان پاتوق در نزدیکی پیچ شمیران اجاره کردیم. اول می‌خواستیم بانک تجارت را خالی کنیم. نقشه سرقت را خیلی حرفه‌ای و موشکافانه طراحی کردیم ولی یک اشتباه باعث شد که در آن سرقت موفق نباشیم. آن هم این بود که دستگاه هوابرش با خودمان نبردیم. برای همین نتوانستیم در را تخریب کنیم. سرقت‌مان ناکام ماند و دوباره به پاتوق‌مان برگشتیم. این بار بانک ملی را انتخاب کردیم. آن بانک هم به پاتوق‌مان خیلی نزدیک بود. برای همین، همان نقشه را این‌ بار دقیق‌تر برنامه‌ریزی کردیم و وارد بانک شدیم. این‌ بار دستگاه هوابرش داشتیم. به‌راحتی توانستیم درهای مقابل‌مان را تخریب کنیم و وارد آنجا شویم. همه‌ چیز را از قبل بلد بودیم و برنامه‌ریزی کرده بودیم. بعد از سرقت هم بلافاصله به پاتوق‌مان برگشتیم.»

خرید هدیه تولد برای عمه

او در ادامه اعترافاتش گفت: «در ابتدا با ۱۰۰ سکه طلا یک خودرو و با ۸۳ سکه یک خودروی دیگر خریدیم. خودروی اوپتیما و یک خودروی خارجی خریدیم. ۳۰۰ میلیون تومان هم پول برداشتیم و بدهی‌هایمان را پرداخت کردیم. البته از آن مبلغ ۵۰ میلیون‌تومان نیز برداشتیم و برای عمه‌مان هدیه تولد خریدیم. چون تولدش بود و ما عمه‌مان را خیلی دوست داشتیم، برایش یک هدیه باارزش خریدیم. قرار شد بقیه طلاها را نیز آب کنیم و به خارج از کشور ببریم.

البته برادرهایم که به خارج رفته بودند، با خودشان دلار و یورو برده بودند. قرار بود که بعد از سه چهارماه زمانی‌که آب‌ها از آسیاب افتاد، برگردند و این‌ بار یک نقشه سرقت بزرگ دیگر طراحی و اجرا کنیم. مقداری از طلاها را نیز به چند نفر از بستگان‌مان دادیم تا به خودشان آویزان کنند و به‌ عنوان طلای شخصی آن را از مرز خارج کنند ولی غافلگیر شدیم. اصلا فکرش را هم نمی‌کردیم که دستگیر شویم. ما قرار بود که چند ماه بعد دوباره نقشه یک سرقت دیگر از بانک را بکشیم اما لو رفتیم.»

این در حالی است که متهمان از اموال سرقتی خود فیلم و عکس تهیه کردند. بنابراین دستور تحقیقات در خصوص اینکه آنها چرا این کار را کرده‌اند و آیا از فرد خاصی دستور گرفته‌اند نیز صادر شده است. همچنین مالباختگان نیز با در دست داشتن اظهارنامه می‌توانند به بانک مراجعه و اموال خود را دریافت کنند. در حال‌ حاضر نیز تحقیقات در خصوص این پرونده و از متهمان اصلی همچنان ادامه دارد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار