کد خبر: ۲۱۰۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت با تکذیب شایعه ارسال‌ نامه ای از سوی رئیس جمهور آمریکا به رییس جمهور کشورمان تاکید کرد :البته پیغام هایی برای ایران می فرستند اما مهمتر از ارسال پیغام، اقدام عملی است.

رییس جمهور ایران نامه‌ای از سوی بایدن دریافت نکرده است

سخنگوی دولت با تکذیب شایعه ارسال‌ نامه ای از سوی رئیس جمهور آمریکا به رییس جمهور کشورمان تاکید کرد :البته پیغام هایی برای ایران می فرستند اما مهمتر از ارسال پیغام، اقدام عملی است.

به گزارش ایسنا، بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به پرسشی درباره شایعه گرانی بنزین تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی از من یک تکذیبیه در زمینه هرگونه شایعه گرانی بنزین داشته باشید.

افزایش نیافتن قیمت بنزین تا 1401

وی افزود: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ ابعادی در مورد افزایش قیمت بنزین ندارد. تا پایان ۱۴۰۱ هم نیازی به این کار نیست. در مورد حذف کارت سوخت در برخی جایگاه‌ها هم موردی برخورد می‌شود و چنانچه بحث قاچاق مطرح باشد با آن مورد برخورد می‌شود اما ممکن است آن کسانی که ذی نفع بوده‌اند در این زمینه خبرسازی کنند و از حذف کارت سوخت بگویند.

تاکید رئیس جمهور بر اعتماد به بازاریان

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره معیار محاسبه مالیات، اظهار کرد: دولت برای محاسبه مالیات مکلف بوده بر اساس قانون تراکنش دستگاه‌های کارتخوان را مدنظر قرار دهد. مبنای دولت در بررسی مالیات  همکاری و همیاری با اصناف است. به عنوان مثال حدود یک میلیون نفر که مشمول مالیات بودند ۵۵۰ هزار نفر از این عزیزان از پرداخت مالیات معاف شدند.

وی افزود: نکته دوم اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که اساس کار  باید بر مدار اعتماد با بازاریان و خوداظهاری آنها باشد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعلام علت سانحه خروج قطار مشهد به یزد تأکید کرد: گزارش اولیه درخصوص سانحه قطار منتشر شده که انسداد بیل مکانیکی و تخطی از سرعت دو عامل آن بودند.

دولت سعی کرد مدیریت مصرف برق از ادارات شروع شود

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از قطع برق در تابستان اظهار کرد: دولت با سرعت زیاد، توسعه ظرفیت نیروگاه را در دستور کار قرار داد و در غیر این صورت باید شاهد خاموشی ها بودیم. در کنار توسعه توان تولید برق، دولت برنامه‌ای برای مدیرت مصرف برق قرار داد.

وی افزود: دولت سعی کرد برای مدیریت مصرف برق از ادارات شروع کند تا شاهد خاموشی چراغ خانه مردم نباشیم. امیدواریم همکاری از سوی مردم نیز تداوم یابد.

دولت مکلف به حذف یارانه دهک های بالا  است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی محاسبه دهک‌ دهم برای اصلاح روند یارانه‌ها، گفت: مطابق تکلیف قانونی، دولت مکلف است که یارانه دهک های بالا را حذف کند. ضعف در شفافیت اقتصادی برخی خانوارها و مشکلاتی از این قبیل ممکن است اشتباهاتی در دهک بندی ایجاد کند. به همین دلیل امکان اعتراض ایجاد شد.

بهادری جهرمی یادآور شد: بیش از ۴ و نیم میلیون نفر اعتراض کردند. از طرفی دیگر افرادی بودند که امکان ثبت نام برایشان فراهم نبود و امکان آن اخیرا فراهم شد.

 وی افزود: کسانی که اعتراضاتشان پذیرفته شود اطلاعاتشان به سازمان هدفمندی اعلام و نتایج به زودی اعلام می شود.

رییسی نامه ای از سوی بایدن دریافت نکرده است

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره شایعه ارسال نامه‌ای از رییس‌جمهوری آمریکا به رییس جمهوری ایران، تصریح کرد: نامه ای از سوی رئیس جمهور آمریکا دریافت نشده است. البته پیغام هایی برای ایران می فرستند اما مهمتر از ارسال پیغام، اقدام عملی برای بازگشت به تعهدات و رفع تحریم های غیرقانونی علیه ملت ایران است.

وی افزود: دولت از ابتدا اعلام کرد که به دنبال خنثی سازی تحریم‌ها است و در عین اینکه دولت میز مذاکره را برهم نزده است. صدور قطعنامه آژانس پس از سفر مدیرکل آژانس به رژیم صهیونیستی نشان از عدم استقلال آژانس و دستوری بودن قطعنامه اخیر دارد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه نهادهای بین‌المللی باید مستقل عمل کنند و طبق مقررات بین‌المللی اقدام نمایند، اظهار کرد: ایران شفاف‌ترین فعالیت های هسته‌ای را دارد. ایران میز مذاکره را ترک نکرده، ولی سخنان حقی دارد که انتظار دارد شنیده شود و سیاست فشار حداکثری تاثیری در مذاکرات نخواهد داشت.

ایران از هر ابزاری برای موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی فروش نفت، اظهار کرد: درخصوص بحث فروش نفت، ایران سیاستش بازاریابی فعال بوده است. هم در حال فروش نفت بوده ایم که ارز آن نیز باز می‌گردد. عرضه ارز همیشه بیش از تقاضا بوده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از هر ابزاری به منظور موفقیت در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند. موفقیت‌های خوبی در این مسیر بوده است. توافق با ونزوئلا نوآوری در فروش نفت بود.

برنامه دولت برای مدیریت مصرف آب

بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه وزارت نیرو برای مدیریت مصرف آب اظهار کرد: وزارت نیرو برنامه های متعددی برای مدیرت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته است. با تغییر الگوی کشت در مناطق بحرانی از ابتدای دولت خطوط مختلفی برای انتقال آب دریا به مناطق کم آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از کنتورهای هوشمند و ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پرمصرف از نمونه های اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت مصرف آب است.

دولت سیزدهم درباره لایحه قانون استفاده از سلاح اظهار نظری نداشته است

بهادری جهرمی همچنین در پاسخ به پرسش ایسنا در زمینه نظر دولت درباره لایحه تغییر قانون استفاده از سلاح که در دولت قبل تحویل مجلس شورای اسلامی شده بود و طبق اعلام برخی رسانه‌ها در این لایحه جدید استفاده از سلاح برای همه ماموران مسلح در موارد ضروری مجاز شمرده می‌شود، اظهار کرد: آنچه رسانه ها در این زمینه اعلام کردند تا جایی که می دانم در متن لایحه وجود نداشته و این موضوع در صلاحیت نمایندگان مجلس است. دولت هم در خصوص این لایحه اظهار نظری نداشته است.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: کالابرگ الکترونیکی دارای همان قابلیت نرم افزاری در عابربانک است. همزمان زیرساخت فنی و فیزیکی در مراکز فروش نیاز دارد. نیمی از استان های کشور در خصوص نان استقرار زیرساخت‌های آن اجرا شده است.

وی افزود: ضمن آنکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست. در خصوص کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند نیز زیرساخت ها برای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار است. دهک دهم هم از یارانه نان و دارو استفاده می کنند و یارانه آنها حذف نمی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار