کد خبر: ۲۱۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد پیشنهاد کاهش مالیات از تراکنش‌های دستگاه کارتخوان واحدهای صنفی به مجلس ارائه شود.

خبر مهم رئیس اتاق اصناف درباره مالیات از تراکنش‌های دستگاه کارتخوان

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد پیشنهاد کاهش مالیات از تراکنش‌های دستگاه کارتخوان واحدهای صنفی به مجلس ارائه شود.

«قاسم نوده فراهانی» در خصوص جلسه فعالان صنفی با وزیر اقتصاد، اظهار داشت: اصناف همواره بر شفاف‌سازی مالیاتی تاکید دارند و سلامت مالیاتی و اخذ آن بر اساس قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح شد اخذ مالیات از تراکنش‌های دستگاه‌های کارتخوان در واحدهای صنفی است، زیرا هیچ آموزش و اطلاع‌رسانی درباره چگونگی اخذ مالیات به اصناف داده نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران توضیح داد: ممکن است فردی منزل مسکونی خود را فروخته باشد و مبلغ آن را در حساب مربوط به دستگاه کارتخوان که در واحد صنفی خود دارد، واریز کند یا در دادوستدهای بین همکاران خود مبالغی را رد و بدل کند که همه این موارد مبلغ تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.

نوده فراهانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای جبران مواردی که به آن اشاره کردیم مالیات این تراکنش‌ها در سال ۱۳۹۹ تا ۳۰ درصد تخفیف داده شود تا اشتباهات جبران شود، اما براساس قانون بودجه ۱۴۰۰، نمی‌توانیم مالیات تراکنش‌ها را تخفیف دهیم، مگر اینکه مجلس مصوب کند.

وی گفت: طرح وزیر اقتصاد با موافقت نمایندگان مجلس حاضر در جلسه همراه بود و مقرر شد نامه‌ای در این خصوص تهیه و برای رئیس مجلس ارسال شود که در دستورکار مجلس قرار یگیرد و مالیات دستگاه‌های کارتخوان اصناف مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد هر کدام اصناف اگر نسبت به مالیات تعیین شده اعتراض دارد، می‌توانند موارد را اعلام کنند تا مسائل برطرف شود.

نوده فراهانی بیان کرد: همچنین در این جلسه اعلام شد که واحدهای صنفی می‌توانند دو تا شماره حساب داشته باشند که یکی از آن به واریز دادوستدهای واحد صنفی اختصاص یابد و دیگری نیز به حساب‌های شخصی فرد تعلق بگیرد و قابل رصد باشد تا در خصوص مالیات اجحافی نشود.

وی توضیح داد: پیش از این واحدهای صنفی که چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند، طبق روال گذشته می‌توانند مالیات خود را بپردازند و نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهند داشت. درآمدهای پنج تا ۱۲ میلیارد تومان نیز ۶ درصد افزایش مالیات خواهند داشت و از درآمدهای بالای ۱۲ میلیارد تومان نیز ۱۲ درصد اخذ مالیات خواهند شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: همچنین مدت تحویل اظهارنامه ۱۵ روز تمدید شد و فعالان صنفی می‌توانند تا ۱۵ تیرماه اظهارنامه خود را ارائه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار