کد خبر: ۲۱۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵
وزیر میراث فرهنگی: در محورهای گردشگری مردم به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی ندارند به همین دلیل موضوع را حتی در دولت هم مطرح کردم دستگاه های مرتبط را همراه کردم ، برای حل این مسأله مدیریت مستقل ایجاد کردیم به شرکت مادر تخصصی گردشگری سپرده شده تا مسأله را پیگیری کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گاهی نرخ‌های نجومی از هتل‌ها می‌شنویم من به حساب این می‌گذارم که حتماً اشتباهی شده است. نباید از مسافر جدا از قیمت تعیین شده، قیمت دیگر هم گرفته شود.

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌ الله ضرغامی روز چهارشنبه - ٢۵ خرداد- در نشست رییسان جوامع هتل‌داران استان‌ها و مناطق آزاد کشور در هتل بزرگ فردوسی تهران، اظهار داشت: باید سطح از کیفیت خدمات در هتل ها به گونه ای رعایت شود که مردم نظارت تشکل‌های صنفی و مدیران هتل را کاملا احساس کند نباید قیمت های زیر میزی باعث رنجش گردشگران و مردم شود مردم باید کاملا احساس کنند هتل‌داری قانون و ضوابط دارد.

وی تاکید کرد: نباید گفته شود چون تقاضا زیاد بوده از مسافر جدا از قیمت تابلو یک قیمت دیگر هم گرفته شود. برخی از اوقات نرخ‌های نجومی از هتل‌ها می‌شنویم من به حساب این می‌گذارم که حتماً اشتباهی شده است. جامعه هتلداران باید به این موضوع نظارت کند.

وزیر میراث فرهنگی گفت: نباید به گونه ای باشد که مردم بروند به هتل و خدمات با کیفیت نامناسب دریافت کنند بعد این طور تلقی شود که در مملکت مدیریت و نظارتی بر امور نیست.

وی گفت: جامعه هتل‌داران وظیفه نظارت بر کیفیت هتل را دارد و نباید اجازه دهد مردم به چنین دیدکاهی برسند، گاهی یک مشکل کوچک اگر رسیدگی نشود و مدیریت نشود، کل صنف را زیر سوال می‌برد.

ضرغامی تصربح کرد: فرقی نمی‌کند وزیر گردشگری چه کسی باشد هر آنچه را که برای توسعه صنعت گردشگری اعلام نیاز کند باید تامین شود و گر نه چرخ این صنعت راه نمی‌افتد.

ضرغامی: از نرخ‌های نجومی اقامت هتل‌ها متعجم

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: همه را باید به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری تشویق کنیم. اگر قرار است گردشگری به عنوان بخش مهم اقتصادی فرهنگی درآمدزا و اشتغال‌زا ارتقا یابد همه باید کمک کنند و هر چه لازم است باید مهیا شود و مسایل و تعارض‌ها حل شود.

ضرغامی گفت: حوزه گردشگری عاقبت و آینده دارد باید همه از دولت و وزارتخانه تا اصناف این حوزه به گونه ای عمل کنند که پنج سال آینده شرایط متفاوت تر و بهتر از امروز باشد.

وی به برخی دغدغه های فعالان حوزه هتل‌داری اشاره کرد و گفت: هر آنچه که میان فعالان و اصناف و وزارتخانه وجود دارد مسأله و چالش نیست و قطعا قابل حل است.

ضرغامی گفت: هتل فقط تاسیسات مهندسی و اقتصادی نیست، بلکه محل فرهنگی و اجتماعی است، علاوه بر کیفیت خدمات باید سلامت و بهداشت و همچنین مسایل فرهنگی در آن رعایت شود زیرا محل اقامت خانواده ها است. مدیران هتل ها و جامعه هتل‌داران باید بر فضای فرهنگ هتل ها در سراسر کشور نظارت داشته باشند.

وی خطاب به معاون گردشگری وزارتخانه گفت: برای برخی امور و تصمیمات در کنار دقت باید کمی ریسک هم کرد، برای تصدی گری‌ها باید جلسات بیشتری بگذاریم.

ضرغامی هتلداری را فعالیتی عاشقانه دانست و گفت: اگر این عشق نباشد هیچ کس هتلدار نمی‌شود. هتلداران مسائل زیادی دارند حتی همین موضوع عرصه قلیان در رستوران هتل ها که در جلسه مطرح شده می‌تواند مهم باشد.

وی گفت: باید نرخ اقامت برای گردشگر داخلی و خارجی بر اساس شرایط اقتصادی و اجتماعی منطقی باشد البته برای رسیدن به نقطه مشترک و تصمیم‌گیری برای نرخ گذاری اقامت همه اجزا و ارکان زنجیره صنعت گردشگری و هتل‌داری با هم گفتگو کنیم.

وی به افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز هتلها و پذیرایی از مهمان ها اشاره کرد و گفت: به هر حال قیمت اقلام و کالاها گران شده و به خیلی از حوزه‌ها نیز تعمیم داده می‌شود. اگر غفلت شود و تصمیم‌ها منطقی نباشد این صنعت که تازه از کرونا رهایی یافته دچار خسارت می شود.

ضرغامی به نیازهای زیرساختی صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: در محورهای گردشگری مردم به سرویس بهداشتی مناسب دسترسی ندارند به همین دلیل موضوع را حتی در دولت هم مطرح کردم دستگاه های مرتبط را همراه کردم ، برای حل این مسأله مدیریت مستقل ایجاد کردیم به شرکت مادر تخصصی گردشگری سپرده شده تا مسأله را پیگیری کند.

وی تاکید کرد: هتل قانون دارد و باید به مسافر اعلام شود. بحث ما توصیه اخلاقی نیست اما هر کسی که وارد هتل می‌شود ضوابطی را می‌پذیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار