کد خبر: ۲۱۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب آبفای کشور گفت: اجرای برنامه قطع آب مشترکان بدمصرف و چگونگی شناسایی آن‌ها ضروری است.

آقای  علیرضا طباطبایی گفت: در صورتی که تضییع حقوق دیگران با مصرف خارج از الگو ادامه یابد، بر اساس جداولی که طراحی شده، از چند ساعت و چند روز در ماه قطعا انشعاب پرمصرف‌ها قطع خواهد شد.

او گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و الگوی تعریف شده مصرف برای همه شهر‌های کشور، به تناسب ویژگی‌های جغرافیایی و محاسبه دقیق این الگو بر مبنای یک مصرف متعادل، اگر مصرف مشترکی بیش از آن باشد، در دسته مشترکان بدمصرف محسوب می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، برنامه این شرکت در گام نخست، توجیه و تذکر است تا مشترکان الگوی مصرف را رعایت کنند و نیازی به قطع انشعاب  نباشد. برای تفکیک انشعاب‌ها نیز سازوکار‌هایی دیده شده و شهروندان متقاضی، می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های آب و فاضلاب از چگونگی آن مطلع شوند.


بیشتر بخوانید:


آقای طباطبایی گفت: درباره بحث مدیریت کمبود‌ها سه فعالیت پیش رو داریم: مدیریت تامین یا همان فعالیت‌هایی که در حوزه شرکت‌های آب و فاضلاب برای تامین آب اجرا می‌شود؛ حوزه بعدی مدیریت توزیع است که نهایت تلاش برای کاهش هدررفت در این بخش از سوی همکاران ما انجام می‌شود و در حوزه سوم نیازمند همراهی مردم عزیز در مدیریت مصرف هستیم.

براساس اعلام شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، از جمله اقدامات گسترده‌ای که از سوی مشترکان قابل انجام است، می‌توان به استفاده از کاهنده‌های مصرف و اصلاح رفتار مصرفانه اشاره کرد. مردم همچنین در صورت مشاهده هدررفت آب، می‌توانند با سامانه شبانه روزی ۱۲۲ این شرکت در سطح کشور تماس بگیرند.

برچسب ها: قطعی آب ، آب و فضلاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار