کد خبر: ۲۱۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳
وزیر اقتصاد در نشست عرضه اولیه سهام شرکت تپسی:
وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت "تپسی" تأکید کرد، این وزارتخانه مصمم به کمک به کسب و کار‌های فنآورانه و نوآورانه، به ویژه از طریق ابزار‌های موجود در بازار سرمایه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت "تپسی" تأکید کرد، این وزارتخانه مصمم به کمک به کسب و کار‌های فنآورانه و نوآورانه، به ویژه از طریق ابزار‌های موجود در بازار سرمایه است.
 دکتر سید احسان خاندوزی در این نشست که با همکاری وزارت اقتصاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران با حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد، اظهار داشت: دستاورد امروز مرهون تلاش‌های یک دهه قبل معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در تأمین مالی و فراهم کردن بستر‌های مناسب برای شکل گیری و تولد کسب و کار‌های نوآورانه و فناورانه در تأمین مالی دوره تولد کسب و کار ها، در زیست بوم سرمایه گذاری کشور است که خوشبختانه موجب شده امروز در وضعیت قابل دفاعی قرار داشته باشیم.
خاندوزی تصریح کرد: البته ما در مورد سایر مراحل رشد شرکت‌های فناورانه و نوآورانه در اقتصاد کشور، با تنگنا‌های خیلی زیادی مواجه بوده ایم و وزارت اقتصاد مصمم است که کمک کند، در دوره بلوغ کسب و کار‌های فناورانه و نوآورانه، بتوانیم از ابزار‌های تجهیز منابع، به ویژه ابزار‌های موجود در بازار سرمایه برای رسیدن به این هدف، بیش از پیش از استفاده کنیم.
وی عنوان داشت: امروز نقطه شروعی برای این تصمیم است که نه فقط وزارت اقتصاد، بلکه اراده جمعی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، فرابورس ایران و شرکت‌های مرتبط در وزارت ارتباطات، جملگی نقش ویژه‌ای در این ارتباط بازی می‌کنند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه نشست امروز، دارای وجهه نمادین مهمی برای اقتصاد کشور است، گفت: امیدوارم با توجه به کمک‌های جدیدتری مثل ابزار‌های تأمین مالی و کمک‌های دیگر حاکمیتی مثل اعتبار مالیاتی و .. که در قانون جهش تولید دانش بنیان برای تجهیز منابع این قبیل فعالیت‌ها دیده شده، در ماه‌های آینده، شاهد روز‌های بهتری برای این دست از کسب و کار‌ها در اقتصاد ایران باشیم.
خاندوزی در خاتمه، از تلاش و پیگیری مجلس شورای اسلامی برای به سرانجام رسیدن این پروژه قدردانی کرد.
گفتنی است، "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، "عیسی زارع پور"، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و "مجید عشقی" رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله حاضران در این جلسه نیز در سخنان جداگانه، ضمن تبریک این موفقیت به شرکت فرابورس ایران و شرکت تپسی، بر لزوم فرهنگ سازی و اهمیت حمایت از این نوع فعالیت‌های نوآورانه تأکید کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار