کد خبر: ۲۱۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما و جوی آرام و پایدار در اکثر نقاط کشور همراه با خیزش گرد و خاک در نوار شرقی و غرب کشور تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خانم معصومه احمدی افزود: برای سه روز آینده برخی ناپایداری ها به شکل رگبار و رعد و برق، و بارش تگرگ در نواحی مستعد در نواحی مرتفع گیلان و مازندران و ارتفاعات شمال شرق تهران و ارتفاعات شمال استان سمنان پیش بینی می شود.
وی افزود: همین شرایط در پایان هفته در ارتفاعات جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق و شمال هرمزگان پیش بینی می شود.
احمدی با اشاره به اینکه پدیده مهم شرق کشور وزش باد خواهد بود گفت: این پدیده سبب خیزش گرد و خاک و طوفان شن در سیستان و بلوچستان می شود و در جنوب غرب کشور نیز افزایش دما را داریم که این امر منجر به صدور هشدار نارنجی در استان خوزستان گردیده و پیش بینی می شود دما در این استان به 50 درجه سانتیگراد نیز برسد.
به گفته کارشناس هواشناسی با انتقال گرد و خاک خارجی به کشور از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هوای غبار آلود در بخش هایی از غرب و جنوب کشور نیز پیش بینی می شود و دمای هوا در تهران امروز به 36 درجه سانتیگراد بالای صفر نیز خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار