کد خبر: ۲۱۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
نامه‌نگاری رئیس سازمان خصوصی سازی با وزیر صمت؛
رئیس سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به وزیر صمت در خصوص فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا گفت: مطابق برآوردهای اولیه، قیمت پایه بلوک‌های این دو شرکت بسیار بیش‌تر از قیمت فعلی تابلو است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان خصوصی سازی در نامه‌ای به وزیر صمت در خصوص فروش بلوک‌های ایران خودرو و سایپا اعلام کرد: مطابق برآوردهای اولیه، قیمت پایه بلوک‌های سایپا و ایران خودرو با توجه به ارزش مدیریتی آن‌ها بسیار بیش‌تر از قیمت فعلی تابلو است.

در این نامه آمده است: احتراماً، پیرو دستور ریاست محترم جمهور در خصوص ضرورت عرضه مجموع سهام متعلق به دولت در دو شرکت ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهام عام)، به استحضار می‌رساند؛ به استناد مصوبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ هیأت محترم واگذاری، به ترتیب معادل ۵٫۷۲ درصد و ۱۷٫۳۱ درصد از سهام متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در شرکت‌های ایران خودرو (سهامی عام) و سایپا (سهامی عام) در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری سال ۱۴۰۱ این سازمان درج شده است.

همانگونه که مستحضرید، سهام باقیمانده دولت در این دو شرکت بسیار ارزنده و طلابی تلقی می‌شود و قطعاً برای واگذاری آن به صورت بلوکی باید ارزش مدیریتی این سهام نیز ارزش گذاری و لحاظ شود که مطابق برآوردهای اولیه با محاسبه اضافه ارزش بلوکی سهام دولت قیمت پایه این بلوک‌ها بسیار بیشتر از قیمت‌های فعلی روی تابلو خواهد بود.

از سوی دیگر فروش سهام تودلی این شرکت‌ها اخیراً در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است این در حالی است که می‌توان، سهام باقیمانده دولت و سهام تودلی این شرکت‌ها را با هم به صورت بلوک واحد عرضه کرد که ارزندگی آن هم حفظ شود.

البته این اقدام مستلزم همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است تا با جایگزینی وثائق و آزاد سازی سهام دولت در این دو شرکت، امکان تحقق چنین پیشنهادی فراهم گردد.

سازمان خصوصی سازی آمادگی خود را جهت همکاری کامل در اجرای پیشنهادات فوق با آن وزارتخانه اعلام می‌نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار