کد خبر: ۲۱۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیت کوین به‌عنوان اولین ارز دیجیتال شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۹ توسط فردی ناشناس به نام ‏ساتوشی ناماکوتا به جهان معرفی شد. پس‌ازآن تنها با گذشت چندسال قیمت این ارز دیجیتال به‌شدت افزایش یافت که با این‌حال بسیاری از تریدرها خواهان آن بودند!

بیت کوین زیر 20 هزار نشانه نابودی رمزارزها یا پوست‌اندازی و تحول در متاورس؟

اما متاسفانه در طی چند روز اخیر شاهد سقوط ناگهانی بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار بودیم و پیش‌بینی می‌شود که افت قیمت این ارز دیجیتالی ادامه‌دار باشد. همچنین اخبار این روزهای جهان کریپتوکارنسی حاکی از افت قیمت دیگر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در ادامه دلایل سقوط رمزارزها را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای حل این بحران را بررسی نماییم.

سقوط ناگهانی بیت کوین به کمتر از ۲۰ هزار دلار

در چند روز اخیر ارز دیجیتال بیت کوین افت قیمتی بسیار شدیدی را تجربه کرده و قیمت آن به حدود ۱۹۴۰۰ دلار رسیده است! به همین ترتیب نرخ معاملات بیت کوین نیز کاهش پیدا کرده که نشان از ترس تریدرها از افت قیمتی بیشتر این ارز دیجیتال است. در واقع شاخص ترس و طمع بیت کوین همراه با سقوط ناگهانی این ارز به عدد ۶ رسیده و باعث شده تا بسیاری از کارشناسان اوضاع جهان کریپتوکارنسی را بحرانی پیش‌بینی کنند. اتفاقات چند روز اخیر باعث ناامیدی بسیاری از تریدرها شده و حتی برخی از کارشناسان نگران نابودی کامل ارزهای دیجیتال هستند.

شاید بتوان به‌جرأت گفت که مهم‌ترین دلیل بحران‌های اخیر عدم آشنایی بسیاری از تریدرها با متاورس است؛ در واقع بسیاری از کاربرانی که به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند دقیقا نمی‌دانند که متاورس چیست؟ و چه ارتباطی با ارزهای دیجیتال دارد؟! همچنین بسیاری از کارشناسان در رابطه با دلایل مختلفی که باعث افت قیمت بیت کوین شده به بحث می‌پردازند اما متاسفانه راهکار مناسبی را برای حل این بحران ارائه نمی‌دهند.

بررسی دلایل کارشناسان مالی در رابطه با نوسانات قیمت بیت کوین

کارشناسان مالی دلایل مختلفی را برای نوسانات بیت کوین در روزهای اخیر عنوان کرده‌اند که تمامی این دلایل با تحلیل و بررسی نمودار قیمت لحظه‌ای، نمودار تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و... به دست آمده‌اند. همچنین تمامی پیش‌بینی‌های تغییر قیمت رمزارزها با استفاده از نمودارهای مربوطه انجام می‌شود که باتوجه به اوضاع امروز نمی‌توان به این پیش‌بینی‌ها اعتماد نمود. زیرا که ارزش ارز و ارز دیجیتال به رفتارهای انسان و جوامع انسانیست که اکتفا کردن به نمودارها امری اشتباه است. در واقع اگر جهان کریپتوکارنسی را مانند درختی در نظر بگیریم کارشناسان مالی افرادی هستند که فقط تنه، شاخه و برگ‌های درخت را می‌بینند و از ریشه آن غافلند؛ به همین دلیل بیشتر تحلیل‌های این افراد سطحی است! برای مثال چند دلیل احتمالی کاهش قیمت بیت کوین شامل موارد زیر است:

  • افزایش میزان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها
  • جدایی بیت کوین کش و انشعاب آن از بیت کوین
  • تقاضای کم کاربران برای خرید بیت کوین
  • احتمال ریزش یا رشد بر اساس شاخص ترس و طمع
  • و...

بسیاری از این دلایل تا حدودی درست هستند اما با بررسی آن‌ها نمی‌توان بحران ایجاد شده را به‌ صورت ریشه‌ای حل نمود و با این شرایط بامپ و دامپ بیت کوین وابسته به اظهارنظرهای افرادی مثل ایلان ماسک و دیگر چهره‌های سرشناس خواهد شد.

نقش ایلان ماسک در بامپ و دامپ رمزارزها

متاسفانه بسیاری از تریدرها درک درستی از ارز دیجیتال و وابستگی آن به متاورس ندارند به همین دلیل فقط برای کسب سود بیشتر به خرید و فروش رمزارزها روی می‌آورند. در این آشفته‌بازار نظرات و فعالیت‌های اشخاصی مانند ایلان ماسک روی بسیاری از کاربران تاثیر گذاشته و این افرادد نقش مستقیمی در بامپ و دامپ ارزهای دیجیتالی دارد!

بیت کوین زیر 20 هزار نشانه نابودی رمزارزها یا پوست‌اندازی و تحول در متاورس؟

نقش ایلان ماسک در این‌زمینه به‌قدری پررنگ است که باعث شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران دوج‌کوین به اتهام بامپ و دامپ این ارز دیجیتالی از ایلان ماسک و دو شرکت او یعنی تسلا و اسپیس‌ایکس شکایت کنند. در واقع می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که با وجود غیرمتمرکز بودن رمزارزها ایلان ماسک به صورت متمرکز پادشاهی خود را در جهان کریپتوکارنسی بنا نهاده و با توییت‌های پیاپی خود باعث بالا و پایین شدن نرخ رمزارزهای مختلف می‌شود.

اهمیت ناشناس ماندن افراد تاثیرگذار

یکی از افراد نخبه در حوزه متاورس، بلاکچین و ارز دیجیتال آقای فیصل عبدالله است که تنها اطلاعات موجود از ایشان یک آواتار و دو ملیتی بودن (قطری ایرانی) ایشان است به این دلیل که ایشان بارها در توییت‌ها و اطلاعیه‌های خود اعلام کرده که فضای متاورس نباید ماهیت خود یعنی غیرمتمرکز بودن را از دست بدهد و اشخاص بخواهند در آن تاثیرگذار باشند. در تصویر زیر آواتار آقای فیصل عبدالله در رسانه‌های اجتماعی را مشاهده می‌کنید.

بیت کوین زیر 20 هزار نشانه نابودی رمزارزها یا پوست‌اندازی و تحول در متاورس؟

دو دلیل اصلی نوسانات بی‌سابقه بیت کوین در روزهای اخیر

حال‌که دلایل احتمالی نوسانات بی‌سابقه بیت کوین را شرح داده و نقش ایلان ماسک را در این نوسانات بررسی کردیم بهتر است در رابطه با دو دلیل اصلی نوسانات رمزارزها اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.

تصمیمات مصلحتی حاکمیتی

دلایل سیاسی مختلفی باعث شده‌اند تا بسیاری از حکام در بازارهای مالی سنتی مثل بازار بورس و ارز نفوذ داشته باشند. برخلاف ماهیت بلاکچین، بازارهای مالی این حوزه تنها براساس عرضه و تقاضا فعالیت نمی‌کنند و تصمیمات حاکمیتی مانند اظهار نظرها در مورد یک ارز مشخص در نواسانات آن‌ها تاثیر مستقیمی دارد.

عدم بلوغ متاورس

اگر در گذشته کسی می‌گفت که شغلش خرید و فروش پول است مطمئناً همه به او می‌خندیدند؛ چراکه پول کالا نیست بلکه برای خرید و فروش کالا به‌کار می‌رود؛ اما امروزه مبحث بازار مالی یک مبحث ترند بوده و شغل بسیاری از افراد خرید و فروش پول است آن‌هم به صورت دیجیتالی. در حال حاضر تریدکردن ارزهای دیجیتالی در میان کاربران بسیار رایج است و اکثر افراد این‌کار را به صورت کاملاً هیجانی و برای کسب سود بیشتر انجام می‌دهند.

پول ماهیتی وابسته به جهان دارد و اگر جهان واقعی از بین برود یورو، دلار، ریال و... نیز با آن از میان خواهند رفت. در جهان مجازی نیز همین وضعیت حاکم است؛ در واقع ارز دیجیتال ماهیتی وابسته به متاورس دارد و اگر متاورس یا همان جهان دیجیتالی از بین برود ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، دوج‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و... نیز از بین می‌روند. با این‌حال بسیاری از کاربران در سرتاسر جهان نسبت به این مسئله بی‌توجه هستند و حتی درک درستی نسبت به متاورس ندارند!

نقش متاورس در نوسانات بی‌سابقه بیت کوین را دست کم نگیرید!

مهمترین دلیل نوسانات بی‌سابقه بیت کوین در روزهای اخیر عدم توجه کاربران به متاورس می‌باشد. متاورس یا فراجهان همان ریشه‌های درخت ارزهای دیجیتال است که متاسفانه با بی‌توجه‌ای بسیاری از کاربران، کارشناسان مالی و تریدرها در حال خشک شدن است!

این دنیای نوین، هنوز به بلوغ نرسیده و برای رشد احتیاج به سرمایه‌گذاری و توجه دارد. اما پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در آینده‌ای نه‌چندان‌دور متاورس با جهان واقعی ترکیب شده و در زندگی تمامی انسان‌ها تاثیرگذار خواهد شد. ممکن است بسیاری از افراد با این نظر مخالف باشند اما این افراد نمی‌توانند جلوی پیشرفت تکنولوژی را بگیرند؛ برای مثال 50 سال پیش اکثر مردم جهان درک درستی در رابطه با مفهوم اینترنت نداشتند، اما امروزه زندگی بسیاری از افراد بدون اینترنت امکان‌پذیر نیست. در رابطه با متاورس نیز همین مسئله صادق است و شاید ۵۰ سال بعد زندگی بدون آن غیرممکن باشد؛ چراکه قرار است متاورس جایگزین اینترنت دوبعدی شود و اینترنت نسل 3 که همانا مدیریت غیرمتمرکز است جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران اینترنت پیدا کند.

سرمایه‌گذاری در متاورس

همانطور که پیش‌تر گفتیم مبادله پول با پول منجر به این بحران جدی و نوسانات قیمت بیت کوین شده است. بنابراین، راه حل رفع این مشکل تبدیل ارزهای دیجیتالی به کالاهای دیجیتالی می‌باشد. در واقع زمانی‌که جهان متاورس معرفی شد قرار بود ارز دیجیتال پول مورد استفاده در این جهان باشد اما عدم آگاهی اکثر کاربران باعث شد که بسیاری روی رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند و باعث بحران این روزها شوند. بنابراین، توصیه می‌کنیم تا به جای نگهداری ارزهای دیجیتالی آن‌ها را به زمین متاورس تبدیل کنید. به این‌صورت می‌توانید این جهان جدید را پایه‌گذاری کرده و با احداث سالن کنسرت مجازی، ورزشگاه، فروشگاه سه‌بعدی و... درآمد قابل توجه‌ای را به دست آورید.

در حال حاظر تعداد محدودی متاورس مانند دیسنترالند، سندباکس و... در سراسر جهان شکل گرفته‌اند و برندهایی همچون سامسونگ، گوچی، فیسبوک و ده‌ها برند معتبر دیگر با این متاورس‌ها شروع به همکاری کرده‌اند. اما با توجه به شرایط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موجود در کشورمان، احتمالا سرمایه‌گذاری و همکاری با متاورس‌های بین‌المللی کمی سخت، پیچیده و پرریسک به نظر برسد؛ به همین دلیل آشنایی با پروژه متاورس کیش که توسط یک تیم قطری ایرانی و با 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی بنیان‌گذاری شده یکی از اقداماتی است که این روزها سرمایه‌گذاران ایرانی در دستور کار خود قرار داده‌اند

برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با خرید زمین متاورس و سرمایه‌گذاری در این فراجهان می‌توانید از طریق پر کردن فرم درخواست مشاوره، با کارشناسان باتجربه متاورس کیش - KishVR در ارتباط باشید و پس از دریافت مشاوره رایگان برای سرمایه‌گذاری در این فضا تصمیم بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار