کد خبر: ۲۱۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطقی از جنوب شرق افغانستان و همچنین بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند.

زلزله ۶.۱ ریشتری در افغانستان جان ۹۵۰ تن را گرفت

به گزارش ایسنا، تلفات این زمین لرزه که بامداد امروز (چهارشنبه) در ساعت ۰۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی رخ داد، بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانی از سوی خبرگزاری رویترز به ۹۵۰ تن افزایش یافته و همچنان احتمال بالا رفتن آمار تلفات وجود دارد. به گفته مقامات محلی تاکنون در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

شبکه خبری بی بی سی به نقل از مرکز لرزه نگاری ایالات متحده اعلام کرد: ساعات اولیه امروز (چهارشنبه) زلزله ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر مناطق پرتراکمی از افغانستان و پاکستان را لرزاند و مقامات افغانستان اعلام کرده اند که احتمال تلفات قابل ملاحظه ناشی از این حادثه وجود دارد.

مرکز لرزه نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) نیز در توییتی اعلام کرد که لرزه‌های حاصل از این زمین لرزه را حدود ۱۱۹ میلیون نفر در پاکستان، افغانستان و هند احساس کرده‌اند.

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر "خوست" در جنوب شرق افغانستان و در عمق ۵۱ کیلومتری از سطح زمین بوده است.

محمد نسیم حقانی، رئیس وزارت بلایای طبیعی گفت: پس از تکمیل بررسی‌ها، اطلاعات به روز شده ارائه خواهد شد اما این باور وجود دارد که این حادثه با تلفات چشمگیر همراه باشد.

همچنین بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، تاکنون گزارشی از تلفات و خسارتهای احتمالی این زمین لرزه در پاکستان منتشر نشده است.

افزایش تلفات زلزله افغانستان به ۲۸۰ تن

۱۱:۲۳ - بنابر تازه‌ترین گزارش شبکه خبری بی بی سی، تاکنون دستکم ۲۸۰ تن در پی وقوع زمین لرزه در افغانستان جان خود را از دست داده و تعداد بیشتری نیز مصدوم شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی ساکنان مناطق زلزله زده در ولایت "پکتیکا" را روی برانکارد و آوارهای به جا مانده از ریزش ساختمان‌ها نشان می‌دهد.

گزارش رسانه‌های محلی از احتمال افزایش تلفات این حادثه حکایت دارد و تاکنون بیش از ۶۰۰ مصدوم گزارش شده است.

تایید افزایش تلفات به ۹۵۰ کشته

۱۴:۱۴ - خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات مدیریت بحران افغانستان شمار قربانیان زمین لرزه در این کشور را تاکنون ۹۵۰ تن اعلام کرد.

بنابر اعلام مقامات افغانستان در پی وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تاکنون همچنین بیش از ۶۰۰ نفر مصدوم شده و از آنجاییکه اطلاعات کافی در مورد وضعیت مناطق روستایی دور افتاده در دسترس نیست احتمال افزایش تلفات این حادثه وجود دارد.

تصاویر منتشر شده در رسانه های افغانستان حاکی از ویران شدن خانه های مسکونی در مناطق زلزله زده و جسدهایی است که در میان پتو پوشانده شده اند.

یکی از مقامات وزارت کشور افغانستان گفت:‌ بالگردهای امداد برای کمک به مصدومین و رساندن مواد غذایی و دارویی به مناطق حادثه دیده اعزام شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار