کد خبر: ۲۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
شورای هماهنگی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تصمیمات جدیدی را برای نجات دریاچه ارومیه اتخاذ کرد که بخشی از آن رهاسازی آب سدها و زمانبندی آن است.
به گزارش تجارت آنلاین و به نقل ازمهر، روز گذشته در جلسه هیات دولت که به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، گزارش احیای رودخانه «کشَف رود» ارائه شد. موضوع احیای رودخانه «کشَف رود» به عنوان یکی از مهم ترین رودخانه های کشور در حاشیه کلانشهر مشهد، در دولت یازدهم و پس از سفر رئیس جمهور به استان خراسان رضوی به طور جدی در دست اقدام قرار گرفت.

  محمد حاج‌رسولی‌ها؛ مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه متعهد شده بودیم ۴۷ سد احداث کنیم، اظهارداشت: تا این لحظه ۳۸ سد به اتمام رسیده و در صورت تأمین منابع مالی لازم، تا پایان سال جاری نیز مابقی سدها به پایان خواهد رسید.

وزیر نیرو با اعلام جدیدترین تصمیمات شورای هماهنگی حوضه آبريز درياچه اروميه، گفت: درباره زمان و میزان و چگونگی رهاسازی آب سدها به سمت این دریاچه تصمیم گیری می‌شود. حمید چیت چیان در نخستین نشست شوراي هماهنگی حوضه آبريز درياچه اروميه با بیان اینکه از هيچ تلاشي براي احياي درياچه اروميه کوتاهي نخواهیم کرد، گفت: در خصوص درياچه اروميه با شرايط سختي روبرو هستيم و دولت تصميم گرفته است کارگروهي را براي اين کار سازماندهي کند.

یک مقام مسئول در وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون یورویی یک کنسرسیوم با مسئولیت چین درباره اجرای فاضلاب تهران خبر داد و گفت: افزایش قیمت آب برخی مشترکان کمتر از هزارتومان خواهد بود.

مدیرعامل آبفای استان تهران اظهارداشت: حدود ۱۸ هزار کیلومتر شبکه آب و ۵ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب در حال حاضر ایجاد شده که همه اینها نیازمند فعال ماندن دارند که باید بابت آن هزینه شود. در حوزه خدمات آب کمتر به دنبال مباحث حاشیه ای هستیم و اینکه گفته می شود ۱۵ درصد افزایش قیمت، یعنی ۱۰ درصد افزایش قیمت آب مشترکی که ۶ هزارتومان قبض دارد.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: جدولی را تهیه کردیم به این شکل که در استان تهران تا ۱۵ مترمکعب حدود ۳۸۷ تومان به قبض آب اضافه می شود و مشترکی که ۱۵ تا ۲۰ مترمکعب آب در هر دوره استفاده می کند، حدود ۷۰۰ تومان افزایش قیمت آب خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین مشترکی که ۲۰ تا ۴۰ مترمکعب مصرف آب دارد، حدود ۳ هزارتومان افزایش قیمت آب در قبض جدید وارد می شود. مواردی که به قبوض اضافه می شود، قانونی است و پشتوانه شورای اقتصاد را دارد.



برچسب ها: قیمت ، آب ، مشنرک
نام:
ایمیل:
* نظر: