کد خبر: ۲۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
معاون وزیر صمت گفت: ­مهم‌ترین ابزار برای مدیریت بازار فروش و اجاره مسکن، سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم.

آقای علیرضا شاه‌میرزایی گفت: از اتحادیه‌های مشاوران املاک خواسته‌ایم که نهایت همکاری را با وزارت راه و شهرسازی اعمال کنند و مهم‌ترین ابزاری که برای مدیریت این بازار وجود دارد، همین سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که به وزارت راه و شهرسازی منتقل کردیم، از این پس ابزار‌های لازم برای رصد بازار مسکن و اعمال تصمیمات مدیریتی و کنترلی و اشراف بر فعالیت‌های مشاوران املاک، کاملا در اختیار وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

به گفته او، سامانه معاملات املاک تنها بخشی از سامانه جامع املاک بوده است که در چند ماه گذشته طبق قانون درخواست انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی را داشتیم و هم‌اکنون منتقل‌شده است. سایر بخش‌های سامانه جامع املاک قبلا در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داشته است. هرچقدر این سامانه‌ها کامل‌تر شوند به نفع مردم است، چون باعث می‌شود مسکن از وضعیت کالای سرمایه‌ای خارج شود و این قیمت‌های سرسام‌آور مسکن همانند بسیاری از کشور‌ها کاهش جدی خواهد یافت.

مصوبه سران قوا، تنها بخشی از سیاست‌های مدیریت بازار مسکن است و بستهٔ سیاستی کامل‌تری در دولت در دست تصویب است. مصوبه شورای هماهنگی سران قوا ناظر بر بخشی از سیاست‌ها بوده که نیاز به مجوز سران داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار