کد خبر: ۲۱۰۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
در هفته گذشته:
هفته گذشته بازار سرمایه با روندی رو به نزول در مقایسه با آخرین روز معاملاتی (۲۵ خرداد) کارش را آغاز کرد و شاخص کل بر روی یک میلیون و پانصد و چهل و پنج هزار واحد قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شاخص کل در روز یکشنبه هزار و 770 واحد سقوط کرد اما در روز دوشنبه بار دیگر به محدوده یک میلیون و 547 واحد بازگشت. روز سه شنبه شاخص کل بار دیگر روندی منفی را تجربه کرد و بر روی یک میلیون و 539 واحد ایستاد و سرانجام در روز چهارشنبه با ادامه روند نزولی، بازار بورس با شاخص کل یک میلیون 533 هزار واحد به کارش پایان داد.

در هفته بورسی گذشته، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس نیز وعده داد که با افزایش دامنه نوسان در بازار سرمایه، تا پایان امسال، صف خرید و فروش نخواهیم داشت. از سوی دیگر، این سازمان با تاسیس بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جسورانه کشور با نام «ارغوان» با سرمایه 2.500 میلیارد ریال، موافقت کرد.همچنین با اعلام حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی ظاهرا قرار است نماد دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بزودی برای علاقمندان به سرمایه گذاری باز شود.

 

در فرابورس نیز معاون نظارت این بازار از اعمال نشدن حجم مبنا برای شانزده نماد معاملاتی از چهارم تیرماه خبر داد.همچنین مدیر فرابورس وعده داد که بعد از فصل مجامع و با بازگشایی نمادها دیگر سهم قفل شده در صف خرید و فروش نخواهیم داشت.
نماد معاملاتی شرکت بانک دی (دی1) نیز از یکشنبه قابل معامله شد و در همین حال مجموع فرابورس اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا پایان هفته منتهی به 27 خردادماه بازدهی 16 درصدی را به ثبت رسانده است.
در بازار گواهی سپرده بورس کالا نیز عنوان برتر معاملات هفته به لحاظ ارزش و حجم به ترتیب به طلا و سیمان تعلق گرفت و همزمان مدیریت بازارهای مالی بورس کالا از تغییر ساعت معاملات نمادهای گواهی سپرده کالایی و صندوق های کالایی سکه طلا خبر داد.
وی همچنین ممنوعیت خرید اوراق در کلیه نمادهای گواهی سپرده کالایی سکه طلا توسط اشخاص حقوقی و کدهای سبد را ابلاغ نمود.
از سوی دیگر در حالی که معامله زعفران نگین با سررسید شهریور 1401 در بورس کالا راه اندازی گردید، شانزده شرکت نیز برای عرضه در بازار اصلی و فرعی پذیرش شدند.
از روز شنبه چهارم تیرماه هم قرار است عرضه های مربوط به تالار پتروشیمی، طلا و حراج باز از طریق سامانه عملیاتی جدید سیمرغ انجام شود.
خبر خوب برای جاماندگان سهام عدالت در هفته گذشته این بود که با پیگیری های مجلس در قانون بودجه و تکلیفی که برای دولت تعیین شد، قرار شد در سال جاری عملیات اجرایی برای این جاماندگان به طور کامل انجام شود.
اما بازار سهام عدالت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با شش دهم درصد کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۷۷ تومان رسید که کاهشی 65 هزار تومانی را نسبت به روز قبل نشان داد.
بازار ارزهای دیجیتال نیز در هفته گذشته امیدی برای بهبود پیش روی نمی گذارد هرچند که از روند شدیدا نزولی آن کاسته شد و بیت کوین بر روی سطح حمایت بیست هزار دلار آرام گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار