کد خبر: ۲۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که به بهانه سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها مبلغ 2 میلیارد ریال از شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ حشمت سلیمانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی با شخصی که خود را متخصص سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها معرفی کرده بود آشنا و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام، یک آگهی تحت عنوان "در بازار رمز ارزها پول خود را چندین برابر کنید" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده مبلغ 2 میلیارد ریال وجه به عنوان سرمایه‌گذاری اولیه به وی پرداخت و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های من نبوده است.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد کلاهبردار را در شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع‌ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان سرمایه گذاری می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و شهروندان لازم است نهایت دقت و هوشیاری را در این حوزه داشته باشند و به اشخاص ناشناس و غیر متخصص در فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام سایبری از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/ن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار