کد خبر: ۲۱۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کراس‌اوور ملی گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ایکوپرس، گروه صنعتی ایران خودرو، کراس‌اوور ملی «ری‌را» یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای ملی با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی و برترین‌های آسیا را معرفی کرد.
این خودروساز قصد دارد که کراس اوور «ری‌را» را در مدل های مختلفی به بازار عرضه کند و در ابتدا این کراس اوور در مدل V2 به بازار ایران عرضه می‌شود.
کراس اوور «ری‌را» ایران خودرو بر روی پلتفرم مدرن و جدید این شرکت موسوم به IKP1 توسعه یافته است.
این خودرو قادر به عبور از تمامی استانداردهای 85 گانه بوده و در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابر پیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیاست.
«ری‌را» ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت در دور 5000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور 1600 تا 4500 است.
این خودرو لوکس‌ترین خودروی ملی محسوب شده و به لطف تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز دنیا رقابت کند.
«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید و نام آن تناسب زیادی با محل تولیدش دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار