کد خبر: ۲۱۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
پنجمین جشنواره گیلاس اشنویه با حضور مسئولان، سرمایه‌ داران، تولیدکنندگان، مردم، گردشگران و با اجرای موسیقی محلی و برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی به مدت سه روز (۲۳ تا ۲۵ ژوئن ۲۰۲۲) در شهر اشنویه، شمال غرب ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، شهرستان اشنویه با 800 هکتار باغات گیلاس به‌عنوان پایتخت گیلاس ایران شناخته می‌ شود.

برداشت گیلاس در اشنویه از روزهای نخست تیرماه شروع می‌ شود و تا اواسط همین ماه ادامه می‌ یابد. پیش‌ بینی می‌شود امسال از باغات اشنویه 40 تُن گیلاس برداشت شود. 

انواع گیلاس مانند تکدانه سیاه و صورتی، خوشه‌ ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس در باغ‌ های گیلاس اشنویه تولید می‌ شود. در این میان، ارقام خوشه‌ ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را در باغ‌ های گیلاس اشنویه به خود اختصاص داده است. 

شفافیت رنگ و طعم و عطر گیلاس اشنویه سبب شده است تا این محصول پایتخت گیلاس ایران مشتریان خاص خود را در داخل و خارج ایران (به ویژه اقلیم کردستان عراق) داشته باشد.

اشنویه از مناطق مرزی استان آذربایجان غربی است که از شمال با ترکیه و از جنوب با عراق همسایه ‌است. اشنویه با طبیعت زیبا و باغ‌ های فراوان میوه، یکی از مقصدهای مهم گردشگری در شمال غرب ایران است.  

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار