کد خبر: ۲۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
رئیس کانون صرافان با بیان اینکه دلار امروز در کانال 29 هزار تا 30 هزار تومان معامله می‌شود، گفت: روند کاهشی نرخ دلار ادامه دارد.

کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارسف با بیان اینکه روند کاهشی نرخ دلار همچنان ادامه دارد، گفت: قیمت دلار در بازار از روز گذشته تاکنون 600 تومان ارزان‌تر شده و در بازار غیر رسمی تعداد فروشنده‌ها بیشتر از تعداد خریداران دلار است و بازار آزاد به سمت قیمت صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نزدیک می‌شود.

رئیس کانون صرافان افزود: در گذشته همیشه بازار آزاد تعیین کننده قیمت دلار بود اما اکنون بازار رسمی صرافی‌ها تعیین کننده شده و نرخ‌های بازار آزاد به سمت نرخ‌های بازار رسمی صرافی‌ها هدایت می شود.

سلطانی‌زاده گفت: امروز هر دلار آمریکا در کانال 29 تا 30 هزار تومان در بازار رسمی معامله شد و سهمیه هر فرد 2 هزار دلار یا 2 هزار یورو بود که در قبال ارائه گذرنامه ارائه می‌شد. 

وی افزود: در بازار متشکل ارزی هر دلار مسافرتی در کانال 27 هزار تومان به نرخ 27 هزار و 500 تا 27 هزار و 700 تومان معامله می‌شود که دلار مسافرتی در قبال ارائه بلیت سفر خارجی، ویزا، گذرنامه و بستگی به کشور مقصد این تعداد کمی تفاوت پیدا می‌کند.

رئیس کانون متشکل صرافان همچنین گفت: صادرکنندگان کم کم از بازار رسمی ارز استقبال می‌کنند و برای فروش ارز حاصل از صادرات خود اقدام می‌کنند و چون روند رو به کاهش است تعداد عرضه‌کنندگان بیشتر از خریداران دلار است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار