کد خبر: ۲۱۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰دلار، ارزی تخصیص داده نمی‌شود، گفت: ۹۱درصد نیاز بازار با گوشی‌های تلفن زیر ۶۰۰دلار پاسخ داده می‌شود اما با توجه به افت شدید تقاضا، طی ۲ماه گذشته شرکت‌ها و فروشندگان، گوشی را با زیان می‌فروشند چراکه باید تعهدات خارجی خود را تسویه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همشهری: امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل با بیان اینکه برای واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰دلار، ارزی تخصیص داده نمی‌شود، گفت: ۹۱درصد نیاز بازار با گوشی‌های تلفن زیر ۶۰۰دلار پاسخ داده می‌شود اما با توجه به افت شدید تقاضا، طی ۲ماه گذشته شرکت‌ها و فروشندگان، گوشی را با زیان می‌فروشند چراکه باید تعهدات خارجی خود را تسویه کنند.

به‌گفته او هم‌اکنون ۲.۵میلیون دستگاه تلفن همراه مصرف نشده در کشور داریم که از میانگین مصرف بالاست و فروشندگان، عملا محصولات خود را زیر قیمت می‌فروشند تا بدهی‌های خود را بدهند.

افزایش قیمت میوه و تر‌ه‌بار در سایه تورم
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با بیان اینکه در تابستان به‌دلیل نزدیکی مراکز تولید میوه و صیفی به شهر تهران قاعدتا قیمت‌ها باید به نسبت پایین‌تر از قیمت‌های فعلی باشد، گفت: ظاهرا تورم نیز روی قیمت میوه و صیفی تأثیر داشته است اما امیدواریم در فصل تابستان قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

تداوم عرضه سیمان در بورس کالا
طبق اعلام بورس کالا دیروز ۶۶تولیدکننده سیمان در مجموع بیش از یک میلیون و ۱۹۸هزار تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را در بورس کالا عرضه کردند و این عرضه‌ها امروز هم ادامه خواهد یافت. از ابتدای فروردین امسال تا دهم تیر ماه، در مجموع 20میلیون تن تقاضا برای خرید سیمان در بورس کالا وجود داشته و تولید کننده‌های سیمان در مجموع ۱۸میلیون و ۷۱۶هزار تن سیمان در بورس کالا به ارزش ۹هزار و ۵۳۶میلیارد تومان فروخته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار