کد خبر: ۲۱۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
بیمه مرکزی در واکنش به اخباری مبنی بر عدم اعتبار رانندگانی که تاریخ اعتبار گواهینامه‌های آنان سپری شده، اعلام کرد: بیمه‌نامه دارندگان گواهینامه منقضی‌شده همچنان معتبر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیمه مرکزی در واکنش به شبهه‌افکنی‌ها و انتشار اخبار نادرست در رسانه‌های مجازی مبنی بر عدم اعتبار رانندگانی که تاریخ اعتبار گواهینامه‌های آنان سپری شده، اعلام کرد:  برخی از فعالان فضای مجازی با استناد به ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این شائبه را مطرح کرده اند که در صورت سلب اعتبار گواهینامه به دلایلی نظیر گذشتن از حد نصاب نمره منفی یا تاریخ انقضای آن اعتبار بیمه نامه نیز منقضی می شود که چنین ادعایی صحت ندارد.

بر اساس این اعلامیه صرفاراننده مسبب حادثه فاقد گواهینامه رانندگی در ماده 15 قانون بیمه اجباری مشمول بازیافت خسارت است و سایر موارد مرتبط باگواهی نامه مثل انقضای مدت اعتبارگواهی نامه مشمول این حکم نیست.

ضمنا فقدان تناسب گواهی نامه بانوع وسیله نقلیه نیز مشمول حکم ماده ١٥ و از موارد بازیافت کل خسارت از مسبب محسوب میگردد با این توضیح که فاقدین گواهی نامه پایه یک نمیتوانند با وسایل نقلیه ای که رانندگی با آنها مستلزم داشتن گواهی نامه پایه یک است رانندگی نمایندو در صورت ارتکاب و وقوع خسارت کل خسارت از ایشان بازیافت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه مرکزی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار