کد خبر: ۲۱۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
مدیر اداره ارزیابی سلامت بانک‌ها گفت: اطلاعات مربوط به ۱۹ بانک و موسسات اعتباری امروز منتشر می‌شود و اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز با استانداردسازی لازم طی روز‌های آینده منتشر و روی وب سایت بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

آقای سیدعلی اکبرمیرعمادی گفت:با اشاره به تکلیف قانونی مندرج در بند «د» تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ بانک مرکزی از عزم جدی این بانک در انتشار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط می توان خبر داد بانک مرکزی از ابتدای امسال  در سه بازه زمانی فهرست تسهیلات و تعهدات کلان ۲۵ بانک را منتشر کرده است که از این تعداد چهار بانک باقی مانده است. امروز فهرست تسهیلات و تعهدات کلان دو بانک «خاورمیانه» و «سرمایه» نیز منتشر می‌شود. همچنین اطلاعات بانک‌های «صنعت و معدن» و «ملی» با برطرف شدن برخی نکات بزودی منتشر خواهد شد.

میرعمادی می گوید   بانک مرکزی در نظر دارد اطلاعات مرتبط با تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط بانک‌ها را نیز منتشر کند،  در این خصوص اطلاعات مربوط به ۱۹ بانک و موسسات اعتباری امروز منتشر می‌شود و اطلاعات مابقی بانک‌ها نیز با استانداردسازی لازم طی روز‌های آینده منتشر و بر روی وب سایت بانک مرکزی قرار می‌گیرد.بانک مرکزی عزم جدی داشته است که بستر‌های لازم را برای انتشار عمومی اطلاعات فراهم کند، چراکه به این واسطه شاهد انضباط بازار خواهیم بود، همچنین در متن قانون بر اخذ اطلاعات از بانک‌ها در صورت کامل نبودن اطلاعات بانک مرکزی تاکید شده است.

او گفت : به دلیل آنکه درخصوص برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری شاهد سرمایه اعتباری منفی بودیم؛ شورای پول و اعتبار در پایان خردادامسال ، قاعده‌ای را برای این موضوع وضع کرد که به موجب آن مجموع خالص تسهیلات و تعهدات اعطایی یا ایجادی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان منتشر شود؛ لذا بر این اساس قاعده یاد شده، اطلاعات را جمع‌آوری و منتشر می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار