کد خبر: ۲۱۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
بررسی فروش نان در نانوایی‌های پایتخت از طریق کارتخوان‌های هوشمند حاکی است مردم با یکی دو بار امتحان کردن کارتخوان، به راحتی پرداخت را انجام می‌دهند و از دسترسی‌های آن هم رضایت دارند، نانوایان هم معتقدند کار آنها راحت‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی‌های تهران آغاز و اجرا شده است و به تدریج همه نانوایی‌های پایتخت به این کارت‌خوان‌ها مجهز خواهد شد.

از امروز در منطقه 19 تهران نیز نصب این کارتخوان‌ها آغاز شد‌ و نانوایی های این منطقه به این وسیله هوشمند مجهز شده‌اند.‌

مشاهدات خبرنگار فارس از این نانوایی‌ها حاکی است، مردم برخی در ابتدای کار با نحوه کار این کارتخوان هوشمند آشنا نیستند اما با یکی دو بار امتحان کردن، نه تنها به راحتی پرداخت را انجام می‌دهند بلکه از دسترسی‌های آن هم رضایت کامل داشتند، نانوایان هم کاملا مسلط به کارکرد این وسیله هوشمند هستند‌ و ‌به اذعان چندین نانوایی، قطعی یا اشکال در پرداخت مشاهده نشده است ضمن آنکه کارشان راحت‌تر شده است.

پیش از این نگرانی‌هایی وجود داشت که اگر این کارتخوان‌ها قطع شود مردم چه کار خواهند کرد که البته مسئولان گفته‌اند در زمان قطعی امکان پرداخت نقدی هم وجود دارد.

نانوایی‌ها می‌گویند بابت دریافت این کارت‌خوان‌ها پرداختی نداشته‌اند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس، روی این کارتخوان هوشمند قیمت انواع نان به این شرح ظاهر می‌شود، نان سنگک 3000 تومان، سنگک کنجد یک رو 4000 تومان، سنگک کنجد دو رو 5000 تومان، بربری 2500 تومان، بربری کنجدی 3500 تومان، لواش 650 تومان و پلاستیک 1000 تومان.

پس از تعیین نوع نان با علامت + تعداد نان را روی آن درج می‌شود و با ادامه فرایند و کشیدن کارت، پرداخت به راحتی  انجام می‌شود.

 

طرح هوشمندسازی کارتخوان‌های نانوایی ها برای ساماندهی مصرف نان و آرد در کشور انجام می‌شود و معلوم می شود که هر نانوایی به چه میزان نان به مردم فروخته و بر اساس آن به نانوایان یارانه داده می شود.

پیش از این آرد یارانه ای بدون حساب و کتاب به نانوایی ها داده می شد و بخشی از اینها در بازار آزاد و یا خارج از مرزها به فروش می رفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار