کد خبر: ۲۱۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
قائم ‌مقام ایران خودرو گفت: جلسه ای در شورای عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه سازان و انجمن صنایع همگن به منطور بررسی  قیمت گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، کیانوش پورمجیب امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه ایران خودرو در سال جاری 279 برنامه و پروژه را در راستای ارتقای کیفی محصولات خود تعریف کرده است، گفت:7 مورد از این پروژه‌ها تولید محصولات جدید شامل هایما اس8، هایما 7 ایکس، K125 و آریسان2 است که همه استانداردهای 85 گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس خواهند کرد.

وی افزود: 73 پروژه هم در بهبود مشخصات خودرویی تعریف شده که بر اساس بازخوردهای گرفته شده از مشتریان درخصوص قوای محرکه، گیربکس، رگلاژ، دوام و استحکام بدنه، ارتقای کیفیت رنگ و غیره است.

قائم‌مقام ایران‌خودرو ادامه‌داد: مابقی 199 پروژه زمان‌دارتر شامل برنامه‌های زیرساختی و سیستمی از جمله ارتقای سازندگان، تقویت رویه‌های نظارتی برای ورود قطعات، سیستم‌های کیفی داخل خطوط تولید و استفاده از فناوری‌های به‌روز و ... خواهد بود.

وی‌ با بیان اینکه در وهله نخست نیز از خودروی تارا آغاز و ضمانتنامه 6 ماهه موتور و گیربکس برای این محصول صادر می‌شود، تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاران ما در نمایندگی‌های کل کشور در کمتر از 48 ساعت به رفع عیب خواهند پرداخت و مشتریان بدون نیاز به اخذ نوبت پذیرش می‌شوند و در صورت لزوم خودروی جایگزین ارائه خواهد شد.

* معضلی به نام خودروی کف پارکینگ  پایان می یابد؟

پورمجیب همچنین با اشاره به 62 هزار و 500 خودروی کسری‌دار و ناقص در ابتدای امسال، گفت: اکنون تعداد خودروهای ناقص به کمتر از 22 هزار دستگاه رسیده و  پیش‌بینی‌ می‌شود تا بعد از تعطیلات تابستانی ایران‌خودرو و اواخر مردادماه دیگر خودروی ناقصی در کف پارکینگ‌ها باقی نماند.

وی تصریح‌کرد: ‌دیگر معضلی به نام خودروی در کف پارکینگ نخواهیم داشت و همین مساله و شاخص «عبور مستقیم» (تولید خودروی کامل و در اختیار سازمان فروش قرار دادن) که از ابتدای خرداد ماه به 100 درصد رسیده، منجر به ارتقای کیفی 25 درصدی خودروهای این گروه صنعتی خواهد شد.

*جلسه خودروسازان با شورای عالی امنیت ملی/ قیمت دستوری خودرو لغو می شود؟


وی در ادامه صحبت های خود به جلسه ای در شورای عالی امنیت ملی با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا و همچنین نمایندگانی از انجمن قطعه سازان و انجمن صنایع همگن اشاره کرد و افزود: این جلسه به منطور بررسی  قیمت گذاری دستوری خودرو برگزار شده بود.  

وی اضافه کرد: در این زمینه دو پیشنهاد اجرایی ارائه کردیم که یکی از آنها را انتخاب کنند. جلسه دیگری نیز با دریادار شمخانی برگزار خواهد شد تا بهبود کیفیت و قیمت در بخش های مختلف عملی شود.

 قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌ خودرو موتور توربوشارژ و ECU نیز از جمله خروجی های میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو بوده است، گفت: برخی هدف گذاری های میز تعمیق صنعت خودرو محقق شده ولی در حال حاضر آمار و رقمی در این مورد ندارم.

*جایگزین های خودروی سمند معرفی شدند 

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تولید 750 هزار دستگاه خودروی سواری و تجاری طی سال جاری، افزود: 25 هزار خودرو تجاری و 725 هزار دستگاه نیز خودروی سواری خواهد بود که از این تعداد، 100 هزار دستگاه به صورت CKD و SKD تولید می شوند و 625 هزار دستگاه خودروی سواری ساخت داخل خواهیم داشت.

پورمجیب در ادامه با اشاره به توقف تولید پژو 405 از دو سال پیش، گفت: سمند نیز امسال از مدار تولید خارج می شود و در عین حال، تولید تارا، دناپلاس، پژو 207، پژو 206، رانا، پژو پارس و هایما را در دستور کار داریم.

وی در ادامه از اجرای طرحی ویژه در جهت حمایت از صاحبان خودروی تارا خبر داد و گفت: اطمینان ما در مورد کیفیت موتور و گیربکس تارا به حدی رسیده که به مشتریان اعلام کردیم که موتورهای تارا تا 6 ماه پس از تحویل بابت خدمات پس از فروش به دلیل عیوب موتور و گیربکس مراجعه ای نخواهند داشت و اگر احیانا این اتفاق افتاد، بسته جبرانی برای مشتری لحاظ خواهد شد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: ایران خودرو ، خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار