کد خبر: ۲۱۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

شاخص بورس تهران با سقوط بیش از ۸ هزار و ۴۷۱ واحدی در حالی هفته را به پایان برد که شاخص هم وزن نیز همسو با آن بیش از ۲ هزار واحد افت روزانه را به ثبت رساند.
سایه افت‌های قیمت کامودیتی‌ها و نفت در بازار‌های جهانی بر بازار بورس بی‌تاثیر نبود و سرمایه‌گذاران را با ضرر همراه کرد.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۸۷۴۱ واحد کاهش به یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۰۵ واحد و ارزش روز بازار به ۵ هزار و ۹۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۲۰۵۱ واحد افت به ۳۶۳ هزار و ۹۸۱ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۴۵۵ واحد افت به ۴۱۸ هزار و ۵۲۰ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۴۹۵ واحد کاهش به ۲۵۴ هزار و ۸۲۵ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۱۲۰۹۲ واحد کاهش به یک میلیون و ۸۹۵ هزار و ۲۸۹ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۷۲۱۷ واحد افت به یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۳۹۰۵ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.
نماد فملی، فارس، بفجر، شپدیس، وبملت، شپنا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و فملی و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۸۴.۱۲ افت به رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۴ میلیارد و ۴۴۸ میلیون برگ سهم در قالب ۲۰۵ هزار و ۱۷۳ فقره به ارزش ۲۱ هزار و ۱۶ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار