کد خبر: ۲۱۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
در دیدار حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر مسائل روابط دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تشکر از تلاش های وزیر امورخارجه قطر در زمینه توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف، سفر مقامات عالی دو کشور به دوحه و تهران را باهدف پیگیری موضوعات مختلف در روابط دانست و ضرورت پیگیری برای اجرایی شدن توافقات میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در ادامه با اشاره به اهمیت روان سازی مراودات فعالان اقتصادی و مبادلات تجاری فی‌مابین، به پاره ای از موانع در حوزه های مختلف از جمله صدور روادید، مجوز اقامت برای فعالان اقتصادی و برخی مشکلات در بخش حمل و نقل تجاری اشاره و تلاش برای برطرف سازی آن را خواستار شد.

در دیدار وزیران خارجه ایران و قطر چه گذشت؟

وزیر امور خارجه کشورمان از حسن ضیافت و تلاش سازنده دولت قطر در برگزاری نشست اخیر گفتگو برای رفع تحریم ها و همچنین حل برخی مشکلات در خصوص حضور کشورمان در جام جهانی قطر نیز تشکر و قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین در این دیدار اهمیت توسعه همکاری‌ها در کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت را مورد تاکید قرار داد.

وزیرخارجه قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام امیر قطر به رئیس جمهور کشورمان، ضرورت پیگیری اسناد امضاء شده و توافقات صورت گرفته در سفر مقامات عالیه دو کشور را مورد تاکید قرار داد و خواستار تلاش وزارت خارجه های دو کشور برای فعال سازی اسناد و توافقات شد.

311311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار