کد خبر: ۲۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده شرایط برای تشکیل متناوب توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور فراهم است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد همچنین تا اواسط هفته آینده در اغلب نقاط کشور دمای هوا به طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز و فردا در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید موقت داریم و در سایر نقاط کشور تا پنج روز آینده جو پایدار است.

ضیائیان اظهار کرد: در پنج روز آینده شرایط برای تشکیل متناوب توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب، جنوب غرب و جنوب کشور فراهم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور به ویژه شرق کرمان و شمال سیستان و بلوچستان پدیده غالب وزش باد شدید است که در برخی مناطق موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی افزود: از امروز تا یکشنبه پیشِ رو در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 36 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 15 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار