کد خبر: ۲۱۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
شاید اولین ریزش اصلی بازار ارز دیجیتال بعد از ریزش ۲۰۲۰ ریزش کنونی باشد. جرقه ریزش بازار رمز ارز‌ها با ریزش لونا و ترا آغاز شد.

متخصصان حوزه کریپتو کارنسی و تنظیم گران جهانی بازار رمز ارز برنامه ریزی‌ها و چشم انداز‌های خود را روی صنعت ارز دیجیتال تنظیم کرده اند. با توجه به اینکه ۱۹ هزار ارز دیجیتال در پلتفرم بلاکچین در دنیا وجود دارد. طبیعتا بخشی از این ارز‌ها به علت اینکه عملکرد ضعیفی دارند، از بین خواهد رفت.

برد گارلینگهاوس، مدیر عامل بلاکچین ریپل می‌گوید: ۱۸۰ ارز در دنیا وجود دارد و به نظر می رسد که تولید این حجم از کریپتو کارنسی ضرورتی ندارد.

Tether یا USD Coin الگوریتم استیبل کوین بوده، الگوریتم استیبل کوین با بحث بک استیبل کوین فرق می‌کند. ارزش بک استیبل کوین به پشتوانه‌ای که دارد، است، اما الگوریتم استیبل کوین‌ها به جای اینکه سرمایه های دیگری را به عنوان پشتوانه داشته باشند و یا اینکه خود را شبیه دلار آمریکا کنند، سعی می‌کنند، نسبت عرضه و تقاضا و پایداری را با استفاده از الگوریتم‌ها نگهدارد، اما خوب الگوریتم Tether یا USD Coin دچار مشکل شد که احتمالا مسبب شروع ریزش ارز دیجیتال بود.

صنعت ارز دیجیتال از ریزش بازار رمز ارز‌ها استقبال می‌کند. هم اکنون بیت کوین بیش از ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده، مسلما با توجه به اینکه در کمتر از ۲ سال بیت کوین در اوج قیمتی قرار داشته، یک رکورد جدید را در قیمت خود به ثبت رسانده اما به نظر فعالان این بازار، نزول بازار مناسب بود، چرا که منجر شد تا افراد نابلد و آسیب زننده به بازار رمز ارزها از آن خارج شوند.

حذف معامله گران ناشایست با ریزش بازار رمز ارز به وقوع پیوست
در اردیبهشت امسال  بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی جهت بررسی ریسک‌ها و مزایای ارز‌های دیجیتال را به دولت صادر کرد اما تاکنون هیچ ارز دیجیتالی به صورت رسمی و اصلی تحت اختیار دولت آمریکا وجود نداشته. برد گارلینگهاوس  مدیرعامل شرکت فناوری مالی Ripple Labs گفته: ما از تنظیم گران بازار رمز ارزها توقع شفافیت و قاطعیت در ایجاد این شفافیت را داریم که کمتر اتفاق می‌افتد.

ریزش بازار اخیر با بحث "لونا" و "ترا" شاید دو موضوع متفاوتی باشد اما اینکه ترا را دلیل ریزش اصلی قیمت بیت کوین بدانیم منطقی نیست. زیرا هر بازاری نیازمند اصلاح است و وقتی یک بازار و سرمایه در اوج قیمت قرار می گیرد نیاز به اصلاح دارد در غیر این صورت می‌تواند وضعیت خطرناکی پیدا کند.

زمانی که بازاری با اصلاح مواجه می‌شود، اگر معامله گران صرفا هولدر نباشند و فقط قصد خرید سرمایه، جهت نگهداری نداشته باشند،  با استفاده از روش‌های cfd (قرارداد‌های مابه‌التفاوت؛ در این معامله هیچ خرید و فروشی صورت نمیگیرد) معاملات غیر اسپات را نگهدارند، امکان ورود به سبک دو سویه و پوزیشن‌های فروش است که از این طریق نیز می‌توانند سود کنند.

ریزش بازار رمز ارز‌ها به افراد کمک می‌کند، افرادی که قصد بالا نگهداشتن قیمت به روش‌های مختلف را دارند، از بازار حذف شوند و بازار به وضعیت تعادلی بازگردد.


1- این نوع ارز‌های دیجیتال به پول فیات مانند دلار آمریکا، سایر ارز‌های رمزنگاری شده، فلزات گرانبها یا ترکیبی از هر سه وابسته هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار