کد خبر: ۲۱۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
معاون استاندار اردبیل:
اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: مردم شیوع پیک جدید کرونا را در اردبیل جدی بگیرند تا وارد بحران جدید این بیماری در استان نشویم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس با شرکت ستادهای شهرستانی استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: کووید -۱۹ که پیش از این در کمتر از سه سال گذشته بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی را با چالش مواجه کرده، در ماه‌های اخیر فروکش کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته شیوع دوباره بیماری کووید -۱۹ با سویه جدید امیکرون در اردبیل مشاهده شده است، تصریح کرد: این سویه به مراتب از کشندگی کمتری برخوردار بوده اما نباید شیوع آن را در جامعه نادیده گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده از سوی ستاد ملی کرونا گفت: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و فاصله‌گذاری از جمله این مراقبت‌هاست که باید جدی گرفته شود.

قاسمیان به افزایش سریع میزان مبتلایان به سویه جدید کرونا در استان اشاره کرد و افزود: سویه جدید امیکرون در کشور مشاهده شده که دست‌اندرکاران این ستاد باید اقدامات لازم را برای ارتقای سطح آمادگی مردم و پیشگیری از شیوع مجدد این ویروس و همه‌گیری آن در استان انجام دهند.

وی با بیان اینکه در دوره اول شیوع و همه‌گیری کرونا از ظرفیت نهادهای اجتماعی به ویژه ظرفیت بسیج، روحانیون، رسانه‌ها، هیئت‌های مذهبی در کنترل و عدم ابتلای خیل عظیمی از مردم استفاده شد، خاطرنشان کرد: ادامه واکسیناسیون دز چهارم کرونا و نظارت بر عزاداری و همایش‌ها، پرهیز ادارات از برگزاری جلسات با حداکثر ظرفیت سالن‌ها و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به عنوان نخستین اقدامات پیشگیرانه باید مد نظر باشد.

قاسمیان به ایام بازگشت حجاج از مکه مکرمه اشاره کرد و ادامه داد: در این رویداد معنوی باید مردم مراقبت سلامت خود و اطرافیان باشند و توصیه می‌شود بازدیدهای خود را با حجاج به حداقل برسانند تا دوره قرنطینه ۲۰ روزه آنها به پایان برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این، بیماری «تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو» و بیماری‌های گوارشی هم سلامتی مردم استان را تهدید می‌کند و باید از عرضه گوشت قرمز و آلایش کشتار غیربهداشتی دام در کبابی‌ها و قصابی‌های غیرمجاز و فاقد پروانه کسب جلوگیری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار