به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت راهآهن، به دنبال وقوع اتفاقاتی در یکی از قطارهای مسیر مشهد -اهواز مورخ ۲۱/۰۴/۱۴۰۱روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اطلاعیهای در اینباره صادر کرد.
در ابتدای این اطلاعیه آمده است: قطار مسافری مشهد-اهواز متعلق به یکی از شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری بخش غیر دولتی با بازدید ماموران فنی و بدون کوچکترین نقص فنی از مشهد حرکت کرد و پس از طی حدود ۷۰۰ کیلومتر، تهویه یکی از ۱۲ واگن این قطار (واگن شماره ۵) به علت نشت گاز سیستم تهویه، از کار افتاده است که پس از هماهنگی های لازم توسط رئیس قطار، شارژ گاز این سالن، در ایستگاه راه آهن تهران انجام و مشکل برطرف شده است و بعد از سیر حدود ۱۵۰ کیلومتر و در بلاک قم- ساقه، به دلایلی که توسط متخصصان فنی در حال بررسی دقیق است برق و تهویه سالن ها دچار اختلال شده و مجددا در ایستگاه دورود، مشکل برق و تهویه قطار رفع شده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: چند نفر از افراد متعلق به یک کاروان گروهی در سالن ۵ که از بروز نقص فنی معترض بودند، از توضیحات رئیس قطار اقناع نشده و با ایجاد درگیری، مانع از خروج رئیس قطار از سالن ۵ و انجام وظیفه وی در قطار شدند. سپس پلیس، جهت تامین نظم قطار در ایستگاه بیشه در قطار حضور یافت. افراد معترض مذکور، با کشیدن مکرر ترمز اضطراری، با اختلال در حرکت قطار، موجب به مخاطره افتادن ایمنی سیر قطار شده و ضمن درگیری با پلیس، اقدام به شکستن شیشه قطار کردند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه راهاهن آمده است: لازم به ذکر است در درگیری پیش آمده، مامور پلیس از اسپری دفاع شخصی استفاده کرده است که دلیل آن، دفاع از خود و بیم خلع سلاح و خطرات جانی برای سایر مسافران عنوان شده و جزئیات آن در حال بررسی است؛ در نهایت در ایستگاه راه آهن اندیمشک چند نفر از مسافران کاروان مذکور در سالن ۵، پس از پیاده شدن، توسط پلیس ایستگاه جلب و به پاسگاه پلیس هدایت شدند که با وساطت برخی از مسئولان محلی، رئیس قطار و شرکت مالک قطار مسافری از شکایت علیه این مسافران مبنی بر ایجاد بی نظمی و ورود خسارت به قطار، انصراف دادند».
در بخش پایانی اطلاعیه راهآهن آمده است: روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافران محترم قطار مذکور بابت اتفاق پیشآمده، به شرکت حمل و نقل مالک این قطار، تذکر لازم داده شده و اعلام می دارد که شرکتهای مسافری و این شرکت باوجود وجود مشکلات، خود را موظف به ارائه خدمات مطلوب به مسافران محترم میدانند؛ لازم به ذکر است که بر اساس دستورالعمل مربوطه، همه مسافران محترم این قطار از روز گذشته میتوانند نسبت به دریافت ۵۰ درصد از بهای بلیت خود اقدام کنند.
انتهای پیام/