کد خبر: ۲۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
سازمان تجارت جهانی (WTO)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه منتشر شد، خواستار حذف محدودیت‌های تجاری در جهان شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سازمان تجارت جهانی (WTO)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در در بیانیه‌ای مشترک که روز جمعه منتشر شد، خواستار حذف محدودیت‌های تجاری در جهان شدند.

این سه نهاد تأکید کردند که حذف محدودیت‌های تجاری با به حداقل رساندن اختلالات عرضه و کاهش قیمت‌ها، از شدت بحران جهانی غذا می‌کاهد.

آنها گفتند: تسهیل تجارت و بهبود عملکرد و انعطاف پذیری بازارهای جهانی برای مواد غذایی و کشاورزی ... امری کلیدی است.

در این بیانیه آمده است: بحران سال 2008 به ما آموخت که تحمیل محدودیت های تجارت جهانی مستقیماً به افزایش قیمت مواد غذایی منجر می شود. حذف محدودیت‌های صادراتی و اتخاذ فرآیندهای بازرسی و صدور مجوزهایی که انعطاف‌پذیرتر هستند، به کاهش اختلالات عرضه و کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.

این بیانیه مشترک در وب سایت بانک جهانی منتشر شد و توسط دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی، به همراه کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، انگوزی اوکونجو-ایویلا، مدیر کل سازمان تجارت جهانی و دیوید بیزلی، مدیر عامل سازمان برنامه جهانی غذا تهیه شد.

آنها خاطرنشان کردند که همه‌گیری کووید-19، اختلال در زنجیره‌های تامین بین‌المللی و پیامدهای عملیات نظامی روسیه در اوکراین بازارهای مواد غذایی، سوخت و کود را به شدت مختل کرده است.

بر اساس گزارش سازمان برنامه جهانی WFP، در حال حاضر حدود 345 میلیون نفر در 82 کشور در معرض خطر ناامنی غذایی هستند.

این وضعیت با این واقعیت تشدید شده است که حدود 25 کشور محدودیت صادرات مواد غذایی دارند که بر بیش از 8 درصد تجارت جهانی مواد غذایی تأثیر می گذارد و قیمت کود در سال گذشته دو برابر شده است.

علاوه بر لغو محدودیت‌های تجاری، این مقامات تأکید کردند که می‌توان با ارائه حمایت فوری از کشورهای آسیب پذیر از طریق تسهیل خرید غذا برای اهداف بشردوستانه، بحران غذایی را کاهش داد.

به گفته این سه نهاد، تقویت تولید و سرمایه گذاری در بخشی از کشاورزی که در برابر آب و هوا مقاوم باشد، نیز به عنوان اقدامات ضروری تلقی می شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار