کد خبر: ۲۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
روسای اتحادیه هاي نان‌های حجیم و قنادان تهران خبردادند:
از قابلیت‌های نمایشگاه iba این که از متخصصان و تولیدکنندگان بزرگ و حرفه‌ای تا فروشندگان و عرضه‌کنندگان عرصه صنعت شیرینی‌پزی، کیک و موادغذایی، رستوران و هتل‌ها از سراسر جهان در آن حضور یافته و محصولات جدید خود را عرضه كردند. به طورمعمول بیش از ۷۰ هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از ۱۳۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور می‌یابند.
 به گزارش روزنامه تجارت، خشایار بهروزی:برگزاری نمایشگاه ویژه‌ صنایع نان و شیرینی که شهریورماه امسال در مونیخ آلمان برگزار شد، دستاوردهای مهمی برای کشورمان داشت. همکاری صنف قنادان و شیرینی‌فروشان تهران با آکادمی ملی نان آلمان و الگوبرداری ایرانیان از دستگاه‌های پیشرفته‌ی آلمانی از دستاوردهای این نمایشگاه بود.
روسای دو صنف «فروشندگان نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم» و «قنادان و شیرینی‌فروشان تهران» در این نمایشگاه شرکت کردند. آنها درباره دستاوردهای مثبت برگزاری این نمایشگاه می‌گویند و امیدوارند، بتوانند از این تجربه‌ها در نمایشگاه نان تهران (ایبکس) که قرار است آذرماه امسال برگزار شود، استفاده کنند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان نان حجیم و نیمه‌حجیم در خصوص نمایشگاه صنایع نان و شیرینی که شهریور ماه سال جاری در مونیخ آلمان برگزار شد، عنوان می‌کند: نمایشگاه بین‌المللی تخصصی سه سالانه صنایع نان و شیرینی با نام اختصاری ایبا (iba) از جمله مهمترین نمایشگاه‌های تجاری جهان در این صنعت محسوب می‌شود که هر سه سال یکبار بیش از یک هزار شرکت‌کننده را گردهم می‌آورد. این نمایشگاه امسال در شهر مونیخ آلمان برگزار ‌شد و بزرگترین خدمات و امکانات رفاهی را برای سکونت شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم آورد. ارایه جدیدترین روش‌های نوین و ابداعات در حوزه تولید نان و شیرینی‌پزی از مهمترین قابلیت‌های این نمایشگاه بود که آن را به یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های این حوزه تبدیل کرد.
جواد کرمی قابلیت‌های نمایشگاه «ایبا» را غیرقابل وصف می‌شمارد و می‌گوید: از قابلیت‌های نمایشگاه iba این که از متخصصان و تولیدکنندگان بزرگ و حرفه‌ای تا فروشندگان و عرضه‌کنندگان عرصه صنعت شیرینی‌پزی، کیک و موادغذایی، رستوران و هتل‌ها از سراسر جهان در آن حضور یافته و محصولات جدید خود را عرضه  كردند. به طورمعمول بیش از ۷۰ هزار بازدیدکننده حرفه‌ای از ۱۳۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور می‌یابند.
کرمی در خصوص محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تصریح می‌کند: این نمایشگاه با انواع سینی‌های نوین در تولید نان‌های صنعتی، مواد و سیستم‌های شوینده لوازم مرتبط با این حوزه، انواع تنور و لوازم جانبی آنها، ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز صنعت نان و شیرینی، انواع مواد طعم‌دهنده و نگهدارنده، سیستم‌های تهویه مطبوع، ماشین‌آلات تولید بستنی و قهوه و همچنین کلیه نوآوری‌های صنعت نان و شیرینی با هدف تبادل اطلاعات، ارائه جدیدترین فن‌آوری‌های روز و فروش محصولات برگزار شد.
رئیس اتحادیه صنف نان حجیم و نیمه‌حجیم با اشاره به شعار نمایشگاه «ایبا» با عنوان «ببینید و متحیر شوید» بیان می‌کند: ماشین‌آلات، مواد اولیه و هر آنچه در این نمایشگاه به معرض اجرا گذاشته ‌شد، همگام با علم روز دنیا در حوزه گندم، آرد و نان بود و آنچه برای کشور ما بسیار مفید واقع شد خریدن پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات نانوایی توسط تولیدکنندگان داخلی در این نمایشگاه بود که اطمینان دارم تولیدکنندگان ما با الگوبرداری از کشورهای توسعه‌یافته و بومی‎سازی آن به رشد و تعالی لازم در صنعت نان خواهند رسید و این موضوع با ایجاد تعاملات، ارتباطات لازم و به روز شدن در این زمینه میسر خواهد شد. باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که تولیدات نان را به داخل کشور معطوف کنیم و با افزایش تولیدات داخلی از واردات بی‌نیاز شویم.
وی در خصوص برنامه‌های اتحادیه جهانی نان در راستای نمایشگاه ایبا بیان می‌کند: همزمان با نمایشگاه مونیخ، اتحادیه جهانی نان چهار سمینار با حضور بسیاری از کشورهای دنیا برگزار کرد که اتحادیه صنف نان‎های حجیم و نیمه‌حجیم نیز در افتتاحیه این سمینار که با حضور وزیر کشاورزی کشور آلمان انجام یافت حضور داشت. لازم به ذکر است اتحادیه جهانی نان که مقر آن در کشور اسپانیا قرار دارد به منظور ایجاد تعامل جهانی میان کشورهای تولیدکننده نان سالانه سمینارهای زیادی برگزار می‌کند که اتحادیه صنف نان‌های حجیم و غیرحجیم نیز عضو این اتحادیه است.
این مقام مسئول در ادامه می‌افزاید: در روز دوم این نمایشگاه از هیات ایرانی مستقر در نمایشگاه استقبال رسمی به عمل آمد. پرتوزاده، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت به نمایندگی از هیات تجاری اتحادیه توضیحات مبسوطی را در خصوص صنعت نان کشور ارائه داد و رئیس اتحادیه جهانی نان نیز ضمن خوشامدگویی به هیئت ایرانی در خصوص تولید نان بهتر و با کیفیت بیشتر مواردی را متذکر شد و به بحث آموزش در زمینه نان تاکید بسیاری کرد.
کرمی در خصوص برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نان با نام ایبکس در آذر ماه سال جاری در تهران توضیح می‌دهد: برگزاری این نمایشگاه با توجه به تاثیرگذاری مثبت جلساتی که در سمینارهای «ایبا» برگزار شد تبعات مثبتی را برای صنعت نان کشور به همراه دارد؛ ضمن اینکه امسال شاهد حضور ماشین‌سازها و متخصصین نان کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در ایران خواهیم بود.
رئیس اتحادیه صنف نان حجیم و نیمه‌حجیم با بیان این مطلب که جای خالی آکادمی‌های تخصصی صنفی در کشور بشدت احساس می‌شود، توضیح می‌دهد: برای هر صنفی باید آکادمی‌های تخصصی وجود داشته باشد تا اعضا در آموزشگاه‌های مرتبط با طی کردن دوره‌های لازم قبل از تاسیس واحدهای صنفی آموزش‌های لازم متناسب با حرفه خود را پشت سر گذارند.
وی در خصوص تاسیس آکادمی ملی نان تصریح می‌کند: نزدیک به هشت سال است که اعضای اتحادیه صنف نان حجیم و نیمه‌حجیم برای گذراندن دوره‌های یک هفته‌ای تولید نان به کشور آلمان اعزام می‌شوند؛ به همین منظور در صددیم تا آکادمی ملی نان را در کشور پایه‌گذاری کنیم تا این دوره‌ها در کشور خودمان با حضور اساتید مجرب آلمانی برگزار شود.
کرمی آزادسازی در بحث آرد را یکی از مشکلات این صنف در عرصه نانوایی بر می‌شمارد و می‌افزاید: در بیشتر کشورهای دنیا تعرفه آرد و نان کاملا آزاد است. این در حالی است که هنوز ۸۰ درصد از تولیدکنندگان کشور همچنان از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند و باید به این موضوع اذعان داشت که آزادسازی چرخه آرد و نان و واگذاری آن به تولید کننده قطعا در کیفیت محصولات تاثیرگذار خواهد بود.
این مقام مسئول آینده صنف نان حجیم و نیمه حجیم را روشن می‌بیند و در پایان صحبت‌های خود می‌گوید: با بسترسازی مناسب در بحث آموزش می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا جلوی ضایعات نان گرفته شود و امید می‌رود طی سال‌های آینده رسته‌هایی که در نانوایی به صورت تک محصولی هستند به چند محصولی ارتقا پیدا کنند. به عنوان مثال مانند کشورهای توسعه‌یافته می‌توان شرایطی را فراهم کرد که واحدهای صنفی نانوایی به استراحتگاهی برای خوردن چای یا قهوه همراه با خوردن انواع و اقسام نان تبدیل شوند.
همکاری اتحادیه قنادان و آکادمی نان آلمان
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروش و کافه قنادان در خصوص چگونگی دعوت اتحادیه متبوع خود به نمایشگاه نان آلمان عنوان کرد: قبل از بازدید از نمایشگاه «ایبا» در کشور آلمان، در سمیناری با آقای پیتر بیکر رئیس اتحادیه جهانی نان در خصوص قنادی‌های کشور مذاکراتی انجام دادیم و مقرر شد که ایشان برای بازدید از واحدهای صنفی قنادی به ایران سفر کند.
علی بهره‌مند در ادامه بیان کرد: پس از بازدید رئیس اتحادیه جهانی نان از واحدهای صنفی قنادی در پایتخت، وی اذعان داشت شیرینی‌های تولید شده ایران در هیچ کجای دنیا یافت نمی‎شود؛ چرا که تنوع محصولات و مواد به کار رفته در آن بسیار بالا بوده و همین موضوع طعم این شیرینی‎ها را بی‌نظیر کرده است. به دنبال این دیدار با ارسال دعوتنامه از ما درخواست شد تا در نمایشگاه «ایبا» شرکت کنیم.
بهره‌مند در ارتباط با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نان در کشور آلمان تصریح کرد: طی حضور در این نمایشگاه که با همراهی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم انجام پذیرفت، در بازدید از آکادمی ملی نان در کشور آلمان، مقرر شد اتحادیه صنف قنادان و نانوایان حجیم و نیمه‌حجیم جهت تبادل اطلاعات با آکادمی ملی نان در این کشور همکاری‎های لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر بالا بودن کیفیت نان در کشور آلمان بیان کرد: امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک با وارد کردن تکنولوژی‌های روز دنیا از کشورهایی نظیر اتریش، ترکیه و آلمان در زمینه پخت و تولید نان، کیفیت این محصول در کشور ارتقا یابد.
این مقام مسئول با اشاره به این موضوع که مردم کشور ما علاقه وافری به شیرینی‌جات دارند بیان کرد: بازار شیرینی‌جات در سال جاری تا حد قابل قبولی مساعد ارزیابی می‌شود و با توجه به این موضوع که این محصول پر طرفدار در سال جاری با افزایش قیمت رو‌به‌رو نخواهد بود انتظار می‌رود بازار آن با رکود
مواجه نشود.
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی شیرینی فروش و کافه قنادان ضمن ابراز امیدواری از حضور در نمایشگاه نان تهران بیان کرد: امید می رود این اتحادیه در نمایشگاه نان تهران با نام ایبکس که در اذر ماه سال جاری در پایتخت برگزار می شود و میزبان کشور های برگزیده جهان در صنعت نان خواهد بود شرکت داشته باشد.
برچسب ها: آلمان ، نان ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: