کد خبر: ۲۱۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
بالاخره یارانه نقدی به دست جاماندگان یارانه رسید؛ این خبر را سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است.

یک خبر خوش برای کسانی که یارانه نگرفته اند

هفته گذشته سومین مرحله از یارانه نقدی پس از افزایش ارز ۴۲۰۰ تومانی واریز شد. پس از واریز این مرحله از یارانه، گروهی از جاماندگان یارانه عنوان کردند که یارانه برای آنها واریز شده و در عین حال، عده زیادی نیز می گفتند یارانه ای برای آنها واریز نشده است.

حال چند روز پس از واریز سومین مرحله از یارانه نقدی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده است. اما نکته مهم در اظهارات او این است که هنوز معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

سیده طیبه حسینی درباره این که برخی از شهروندان گلایه کرده‌اند که با وجود ثبت اعتراض، هنوز یارانه ماه گذشته آنها قابل برداشت نیست، گفت: از کسانی که اعتراض خود را نسبت به دهک‌بندی ثبت کرده بودند، تعدادی جزو دهک پر درآمد ۱۰ قرار گرفتند که یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، اما بقیه که جزو ۹ دهک کم‌درآمد قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه به حساب آنها واریز و قابل برداشت شد.

به گفته او، عده‌ای از کسانی که قبلا اعتراض خود به دهک‌بندی را ثبت کرده بودند و یارانه در حساب آنها واریز و مسدود شده است، چون از این تعداد بخشی از معترضان جزو سه دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به جای ۳۰۰ تومان باید ۴۰۰ تومان به حساب‌شان واریز شود، بنابراین هنوز مبالغ واریز شده یارانه مربوط به خرداد و اردیبهشت‌ماه قابل برداشت نشده است.

حسنی به فارس متذکر شد: بعد از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد کسانی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند، یارانه‌های واریزی برای این افراد قابل برداشت خواهد شد.

وی این را هم اضافه کرد: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه انصراف داده‌اند یا اینکه از ابتدا یارانه نگرفته‌اند، می‌توانند به سایت MY.GOV.IR مراجعه و تقاضای خود برای دریافت یارانه را ثبت کنند.

اخیرا سرپرست وزارت رفاه اعلام کرده است، اگر متقاضی به این سامانه مراجعه کرده و درخواست بازبینی ارائه داده، ولی کماکان جزو دهک ۱۰ است، تا ۱۰ روز آینده این سامانه مجددا باز خواهد شد تا متقاضیان دریافت یارانه بتوانند اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

زاهدی وفا با بیان اینکه به دلیل تغییراتی که در شرایط خانوارها ایجاد شده، همیشه امکان تکمیل اطلاعات افراد یارانه بگیر وجود دارد، اعلام کرد: در مرحله نخست بخشی از اطلاعات تکمیل شده و پرداخت صورت می‌گیرد. اما همیشه این امکان وجود دارد که افراد در سایت حمایت ثبت نام کنند.

وی متذکر شد: ممکن است برخی تشکیل خانواده بدهند و برخی هم جدا شوند. این سایت تا چند روز آینده باز می‌شود. اما به طور کلی ما تلاش کرده‌ایم که اطلاعات خود را بر اساس اطلاعاتی که در بانک‌ها داشتیم به صورت دقیق کامل کنیم. از سال آینده سیاست دیگری برای یارانه بگیران تعیین خواهد شد.

بنا به این گزارش، از ۱۹ اردیبهشت ماه اولین پرداخت یارانه با مبلغ جدید آغاز شد و یارانه های نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین کمک معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی که تا پیش از آن واریز می‌شد، پایان یافت. در شرایط جدید، پرداخت یارانه برای ٧٨ میلیون نفر طبق ۹ دهک در دستور کار قرار گرفت؛ به طوریکه برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای شش دهک بعد هر نفر ۳۰۰ هزار تومان اختصاص یافت و حدود شش میلیون نفر تحت عنوان دهک دهم از دریافت یارانه کنار گذاشته شدند.

گزارش ها نشان می دهد که حدود ۲میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اخیرا و بعد از بررسی اعتراض ها مجدد به صف یارانه بگیران اضافه شده اند. همچنین دولت شرایطی را فراهم کرد که متقاضیان دریافت یارانه نقدی که از سنوات قبل یاراانه دریافت نیمکرده‌اند، امکان ثبت درخواست و ارائه تقاضای دریافت یارانه را ارائه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار