کد خبر: ۲۱۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
سخنگوی دولت گفت: امروز در دولت ۲۰ مصوبه به تصویب رسید که یکی از مهم ترین مصوبات، موضوع امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی به سهام‌داران بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی گفت: وزیر اقتصاد از سامانه‌ای که آماده شده گزارش خوبی داد که امروز سامانه توثیق سهام برای سهامداران بورسی رونمایی شد.

سخنگوی دولت افزود: از طریق این سامانه، امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی به سهام‌داران بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی فراهم می‌شود.

به گفته سخنگوی دولت؛ با توجه به اینکه قریب به 50 میلیون نفر از مردم سهامدار بورس هستند می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانکی از این سامانه استفاده کنند.

جهرمی اظهار کرد: این سامانه امکان وثیقه‌گذاری سهام بورسی را به سهامداران بورس اعطاء می‌کند تا بتوانند تسهیلات بانکی دریافت کنند و همه سهامداران بورسی برای دریافت تسهیلات بانکی از این پس می‌توانند از سهام خود هم به عنوان وثیقه استفاده کنند.

وی افزود: دولت با جدیت مسیر اصلاح نظام بانکی را طی می‌کند و شروع آن هم از همین مسیر کمک به مردم و واقعی کردن تسهیلات است. دولت در این مسیر نظارت خواهد داشت و از بانک‌ها هم مطالبه‌گری می‌کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار