کد خبر: ۲۱۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در بارش‌های اخیر خطری متوجه سدهای استان نیست، گفت: تاکنون غرق شدن ۷۰ خودرو بر اثر طغیان رودخانه شاهرود طالقان ثبت شده است.

سیل در طالقان ۷۰ خودرو را برد

داوود نجفیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان البرز، گفت: در حال حاضر از ۱۸۰ میلیون مترمکعب ظرفیت سد کرج نزدیک به ۶۳ میلیون مترمکعب خالی است و ۱۱۷ میلیون مترمکعب پر است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد منفی است.

نجفیان افزود: سد طالقان هم ۲۴۷ میلیون مترمعکب ظرفیت دارد که از این میزان ۱۷۳ میلیون مترمکعب خالی و ۱۵۴ میلیون مترمکعب آن پر است.

وی در پاسخ به اینکه آیا بارش‌های اخیر سدهای استان را تهدید می‌کند یا خیر، گفت: بارش‌های کنونی به صورت رگباری و آنی است که بر اثر آن حجم کمی آب به سمت سدها روانه می‌شود بنابراین خطری متوجه سدهای امیرکبیر(کرج) و طالقان نیست.

این مسئول در ادامه به خسارت‌های سیل در شهرستان طالقان اشاره و اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی اخیر، ۱۲ سرشاخه رودخانه شاهرود طالقان درگیر سیل و گل و لای شد.

نجفیان با بیان اینکه در برخی از روستاها آب و گل وارد منازل مردم شده است، افزود: خوشبختانه با اقداماتی که از هفته قبل صورت گرفت و هشدارهایی که از قبل در خصوص سیل داده شد، این سیل خسارت جانی در پی نداشت اما تاکنون آب بردگی نزدیک به ۷۰ دستگاه خودرو که عمده آنها متعلق به گردشگران بوده، ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز افزود: میزان تخریب برخی از خودروها به حدی بوده که از آنها فقط به اندازه یک کف دست باقی مانده و به طور کامل از بین رفته است.

وی در خصوص وضعیت رودخانه کرج هم گفت: در مسیر رودخانه کرج و جاده چالوس یک رستوران که اتفاقاً به دلیل قرار داشتن در بستر رودخانه باید به صورت کامل تخریب می‌شد صد درصد از بین رفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار