کد خبر: ۲۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
این روزها که به دلایل مختلفی مجبوریم همیشه اینترنت گوشی خود را روشن نگاه داریم و وقتی بیرون از خانه و یا محل کار هستیم، اینترنت دیتا گوشی را روشن کنیم، بیشتر از همه متوجه هستیم که تلفن همراهی که باتری خوبی داشته باشد و برای مدت زیادی شارژ نگاه دارد، نعمت بسیار بزرگی خواهد بود.

7 نکته برای افزایش سلامت باتری در گوشی های اندروید

این روزها که به دلایل مختلفی مجبوریم همیشه اینترنت گوشی خود را روشن نگاه داریم و وقتی بیرون از خانه و یا محل کار هستیم، اینترنت دیتا گوشی را روشن کنیم، بیشتر از همه متوجه هستیم که تلفن همراهی که باتری خوبی داشته باشد و برای مدت زیادی شارژ نگاه دارد، نعمت بسیار بزرگی خواهد بود. البته ما به دلایل زیاد دیگری به باتری سالمی که بتواند شارژ زیادی نگاه دارد، نیاز داریم؛ برای مثال اگر می‌خواهید ویدئو و یا فیلمی را در آن مشاهده کنید و یا حتی بازی‌های هیجان‌انگیز را با گوشی همراه خود اجرا کنید.

با این مقدمه، به احتمال زیاد با موافق هستید که داشتن یک باتری قوی در تلفن همراه بسیار مهم است و از طرفی دیگر که بسیار مهم‌تر است، آن است که بتوانید کارهایی انجام دهید که سلامت باتری شما حفظ شود تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و شارژ بیشتری نگاه دارد. با این مقدمه بیایید تلاش کنیم این راه‌ها را یاد بگیریم؛ نحوه مراقبت و استفاده از باتری در گوشی‌های اندروید تا سلامت آنها برای مدت بیشتری حفظ شود.

1)  غیرفعال کردن همگام‌سازی خودکار برای حساب‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند

اگر نیاز دارید دائماً توسط برنامه‌های موجود در دستگاه‌هایتان به‌روز باشید، همگام‌سازی خودکار در اندروید یک ویژگی عالی است. با این حال، اگر برنامه‌های زیادی روی دستگاه خود نصب کرده باشید که اعلان‌ها را در فواصل زمانی منظم در طول روز ارسال می‌کنند و همیشه به‌عنوان فرآیندهای پس‌زمینه اجرا می‌شوند، ممکن است در تخلیه شارژ باتری تاثیر بگذارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید عمر باتری خود را ذخیره کنید و با دریافت به‌روزرسانی‌های منظم کنار بیایید، می‌توانید گزینه همگام‌سازی خودکار را در دستگاه خود به طور کلی غیرفعال کنید یا فقط آن را برای برنامه‌های خاص نصب شده روی دستگاه خود غیرفعال کنید.

امام چگونه اینکار را انجام دهید:

می‌توانید این کار را با رفتن به Settings->Accounts در دستگاه خود انجام دهید. این صفحه دارای تمام برنامه‌هایی است که از ویژگی همگام‌سازی خودکار در دستگاه شما استفاده می‌کنند و می‌توانید برنامه هایی را که می خواهید قابلیت همگام سازی خودکار را غیرفعال کنید انتخاب کنید و سپس روی همگام سازی حساب کلیک کرده و گزینه همگام سازی را غیرفعال کنید.

این روش، فقط گزینه همگام‌سازی خودکار را برای این برنامه خاص غیرفعال می‌کند، اگر می‌خواهید این کار را برای همه برنامه‌ها و حساب‌های نصب شده روی دستگاه خود انجام دهید، فقط می‌توانید گزینه همگام‌سازی خودکار داده‌ها را در پایین صفحه حساب‌ها غیرفعال کنید.

2)  گوشی مناسب بخرید

برای افزایش سلامت باتری پیشنهاد می‌کنیم تلفن‌های همراهی را خریداری کنید که به کیفیت و طول عمر بالای باتری آنها مطمئن هستید. برای مثال گوشی سامسونگ، از آن دسته موبایل‌ هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و این محبوبیت تا حد زیادی به قابلیت‌های خوبی مانند باتری برمی‌گردد. جدیدترین گوشی های سامسونگ البته ویژگی‌های بسیار بهتری پیدا کرده‌اند و شما می‌توانید از میان لیست قیمت گوشی‌های میان رده و بالا رده، مورد مناسب را انتخاب کنید و به راحتی و فقط با خرید اینترنتی، چند روز بعد تلفن همراه محبوبتان را در دستان‌تان داشته باشید. بهترین گوشی های جدید سامسونگ یک قابلیت دیگر هم دارند، نسخه بالاتری از اندروید را دارند که توانایی زیادی در ذخیره بهتر از باتری دارند.

3)  عمر باتری را تجزیه و تحلیل کنید

7 نکته برای افزایش سلامت باتری در گوشی های اندروید

اینکار آگاهی خوبی درباره نحوه مصرف انرژی در گوشی به شما می‌دهد. برای اینکار، لازم است چند قدم ساده را انجام دهید: ابتدا به «تنظیمات» بروید. اکنون بخش «باتری» را باز کنید. نگاهی به صفحه بیندازید و مواردی که انرژی بیشتری مصرف می‌کنند را پیدا کنید و اگر به میزان کمتری از آنها استفاده می‌کنید، برنامه را حذف کنید.

4) گوشی پرطرفدار بخرید

یکی از راه‌ها انتخاب و خرید گوشی‌هایی است که طرفداران زیادی دارند و دلیل این علاقه، ویژگی‌های بسیار مناسب آنهاست. برای مثال، موبایل گلکسی a13 با قیمت بسیار مناسبی که دارد و در عین حال قابلیت‌های بسیار خوب، می‌‌تواند گزینه مناسبی داشته باشد. باتری قدرتمند لیتیومی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر در ساعت می‌تواند شما را امیدوار کند که بیش از یک روز، شارژ آن حفظ خواهد شد. البته مشخصات این گوشی، فقط به باتری خوب ختم نمی‌شود و شما می‌توانید به پردازنده قوی آن، دوربین‌های قوی و صفحه نمایش 6.6 اینچی آن هم از جهت کیفیت مطمئن باشید. از طرفی قیمت آن نسبت به قابلیت‌هایی که دارد، بسیار گزینه عالی برای خرید است.

5)از نسخه های Lite یا برنامه های وب استفاده کنید

برخی از محبوب‌ترین برنامه‌ها مانند فیس‌بوک، مسنجر و نقشه‌های گوگل، نسخه‌های لایت برنامه‌های خود را برای دانلود در فروشگاه Google Play در دسترس قرار داده‌اند. در حالی که این برنامه‌ها برای دستگاه‌هایی با رم و قدرت پردازش کمتر طراحی شده‌اند، می‌توانید از آن‌ها برای جایگزینی همتایان کامل و پر انرژی خود استفاده کنید. این برنامه‌ها تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی را ارائه می‌کنند، در حالی که ویژگی‌های اضافی را که برای بسیاری از افراد در برنامه کامل، غیرضروری و استفاده نشده است، کنار گذاشته شده است. اگر می‌خواهید نحوه انتخاب نسخه‌های لایت اپلیکیشن‌ها آشنا شوید، فقط کافی است عبارت Lite را در کنار نام اپلیکیشن دلخواه جستجو کنید.

این نوع از اپلیکیشن‌ها، ویژگی‌های زیادی در خود ندارند، از قدرت پردازش زیادی استفاده نمی‌کنند و در نهایت منجر به عمر باتری بهتر در دستگاه Android شما می‌شود. همچنین اگر برنامه مورد علاقه شما نسخه Lite ندارد، می‌توانید از برنامه وب آن استفاده کنید - در صورت موجود بودن آنها می‌توانید در مرورگر دستگاه شما اجرایشان کنید و برای کار کردن به هیچ برنامه اضافی دیگری نیاز نخواهید داشت.

6) فرکانس بروزرسانی را تغییر دهید

7 نکته برای افزایش سلامت باتری در گوشی های اندروید

ایمیل‌ها، فیس‌بوک و توییتر، زمانی که گزینه تازه‌سازی آن‌ها در حالت «دستی» قرار ندارد، باتری زیادی مصرف می‌کنند. برای مشاهده تغییر چشمگیر در عمر باتری گوشی خود، به حالت «دستی» بروید. البته، اگر نمی‌توانید روی گزینه «دستی» برای هر برنامه کار کنید، فقط برای برنامه‌هایی که می‌توانید با آن‌ها این تنظیمات را انجام دهید و روی کاهش فرکانس نظرسنجی کار کنید، انجام دهید. همچنین به یاد داشته باشید GPS مهم‌ترین منبع تخلیه باتری است. پس آن را فقط در زمان لزوم و نقشه ‌خوانی استفاده کنید.

7) غیرفعال کردن استفاده از داده پس‌زمینه برای برنامه‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند

این روش، بیشترین تأثیر را در صرفه‌جویی در عمر باتری دارد. چرا که وقتی از بسیاری از برنامه‌ها خارج می‌شوید و یا آن را از منو پاک می‌کنید، به طور کامل خاموش نمی‌شوند. در عوض، آنها به صورت دائمی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و منتظر ارسال هر گونه اعلان یا تلاش برای استفاده از موقعیت مکانی یا سایر خدمات در دستگاه شما هستند.

برای انجام این کار، به Settings->Apps بروید و سپس برنامه/برنامه‌هایی را که می‌خواهید استفاده از داده پس‌زمینه را در آنها غیرفعال شده باشد، انتخاب کنید. اکنون داده‌های تلفن همراه را انتخاب کرده و گزینه Allow background data usage را غیرفعال کنید. می‌توانید این کار را برای هر تعداد اپلیکیشنی که می خواهید انجام دهید.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار