کد خبر: ۲۱۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
اعتمادآنلاین نوشت :مسئول پایگاه رفاه ایرانیان در دولت حسن روحانی با تاکید بر به‌روزرسانی مستمر اطلاعات این پایگاه گفت: ثبت‌نام جدید برای کسانی است که در سال ۱۳۹۳ به هر علتی ثبت‌نام نکردند و حالا خواهان یارانه هستند، چرا که ساختار خانواده کسانی که در سال ۱۳۹۳ ثبت‌نام کردند ماهانه به‌روزرسانی می‌شود.

محمدهادی زاهدی وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرده اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به ۹ سال قبل بوده و حذف یارانه‌ها بر اساس این اطلاعات صورت گرفته است. احمد میدری، مسئول این پایگاه در دولت حسن روحانی، اما نظر دیگری دارد و بر به‌روزرسانی مستمر اطلاعات این پایگاه تاکید می‌کند.

احمد میدری در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره ادعای سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: من هم این خبر را دیدم، اما فکر کنم مساله به‌روزرسانی اطلاعات این پایگاه به درستی منعکس نشده، چرا که اطلاعات پایگاه رفاه به صورت مستمر بروزرسانی شده و برخی از این اطلاعات روزانه، برخی ماهانه و همه اقلام آن حداکثر هر شش ماه یک بار به‌روز می‌شود.

او در ادامه تاکید کرد: در سال ۱۳۹۸ به بیش از پنج میلیون معترض حذف یارانه شناسنامه اقتصادی آنها نشان داده شد و هیچ‌کس مدعی نشد این اطلاعات مانند وضعیت شغلی، خودرو، مسافرت یا حساب‌های بانکی قدیمی است، بلکه حداکثر می‌گفتند با این وضعیت ما جز سه دهک بالا نیستیم.

ساختار خانواده کسانی که در سال ۱۳۹۳ ثبت‌نام کردند ماهانه به‌روزرسانی می‌شود

ثبت‌نام جدید یارانه شامل کسانی است که در سال ۱۳۹۳ ثبت‌نام نکرده‌اند/ به‌روزرسانی همه اطلاعات پایگاه‌های رفاه حداکثر هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود

میدری در اثبات گفته خود مبنی بر به‌روزرسانی مستمر اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان گفت: به‌روز بودن اطلاعات پایگاه رفاه نه تنها توسط معترضین یارانه‌ها بلکه توسط سازمان بازرسی قوه قضاییه و سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات مورد بررسی قرار گرفته و نمایندگان مجلس نیز بارها مراجعه کردند و با گرفتن نمونه‌های مختلف صحت اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.

مسئول پایگاه رفاه ایرانیان در دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که «چرا گفته شده است به زودی ثبت‌نام شروع و اطلاعات به‌روز می‌شود؟» نیز گفت: احتمالاً منظور ثبت‌نام کسانی است که در سال ۱۳۹۳ ثبت‌نام نکردند.

او ادامه داد: ساختار خانواده کسانی که در سال ۱۳۹۳ ثبت‌نام کردند ماهانه به‌روزرسانی می‌شود؛ بدین معنا که در هر ماه بیش از یکصد هزار نفر در ایران متولد می‌شوند، حدود ۳۰ هزار نفر فوت می کنند و حدود ۵۰ هزار ازدواج و طلاق صورت می‌گیرد و تمام این اطلاعات در مورد ساختار خانواده به پایگاه رفاه ایرانیان با تاخیر یک تا سه ماه منتقل می‌شود.

میدری خاطرنشان کرد: احتمالاً ثبت‌نام جدید برای کسانی است که در سال ۱۳۹۳ به هر علتی ثبت‌نام نکردند و حالا خواهان یارانه هستند، این کار قرار بود در سال ۱۳۹۹ انجام شود که به علت کرونا و با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی نشد.

بیشتر بخوانید :

  • خبر مهم از واریز معوقات یارانه برای جاماندگان



  • ماجرای قطع یارانه برخی بازنشستگان چیست؟/ هشدار یک کارشناس درباره تزریق ناامیدی

۲۲۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار