کد خبر: ۲۱۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
پنج کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای ترکیه با ۳۴.۸ میلیون دلار، هند با ۲۵.۵، افغانستان با ۲۱.۸، چین با ۱۴.۵و آلمان با ۱۲.۴ میلیون دلار هستند.  
در چهار ماهه امسال حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۶ درصد کاهش داشته، کشور ترکیه بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را در کشور انجام داده‌ و هرمزگان و خراسان رضوی نیز بیشترین سرمایه را جذب کرده است.
 
به گزارش ایسنا، ‌جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در چهار ماهه امسال، ۵۲ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش بیش از ۱۳۱ میلیون دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت تصویب شده که از لحاظ تعداد ۶.۱ درصد رشد داشته، اما از نظر ارزش ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.  
 
به لحاظ تعداد پروژه‌ها، سهم بخش صنعت ۸۴، معدن ۱۰ و تجارت شش درصد بوده است. همچنین از این تعداد در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، ۲۵ مورد در حال بهره برداری و مابقی در حال طی مراحل اجرایی است.
 
در این میان از بین ۵۲ مورد سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش، ۱۵ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۲۹ شرکت بصورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و هشت مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT اجرا می‌شود.
 
مهم‌ترین گروه‌های کالایی سرمایه‌پذیر
 
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی نیز در گروه‌های ساخت فلزات اساسی با ۳۸.۶ میلیون دلار، ساخت سایر تجهیزات جابجایی با ۲۱.۸، ساخت مبلمان و مصنوعات و ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۱۳.۱ میلیون دلار، بوده است.
 
پنج کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای ترکیه با ۳۴.۸ میلیون دلار، هند با ۲۵.۵، افغانستان با ۲۱.۸، چین با ۱۴.۵و آلمان با ۱۲.۴ میلیون دلار هستند.  
 
هرمزگان و خراسان رضوی صدرنشین جذب سرمایه خارجی
 
در این میان، استان‌های هرمزگان و خراسان رضوی هر کدام ۳۶ درصد، ترهزان ۱۵، البرز ۸ و قزوین ۵ درصد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صعت، معدن و تجارت را جذب کرده اند.
 
سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار