کد خبر: ۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
رئیس اتاق اصناف همدان از تصویب قانون و آئین‌نامه‌ای در خصوص بازاریابی اینترنتی یا مجازی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
"حمیدرضا فرسایی‌وحید" در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ماده 87 قانون نظام صنفی در این خصوص دو سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده، اظهار کرد: این قانون به تازگی به اجرا درآمده و در حال حاضر دو شرکت به نمایندگی از تهران، به صورت اینترنتی بازاریابی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه بازاریابی اینترنتی فعالیت نویی است که در کشور رخ می‌دهد، تصریح کرد: البته ممکن است ایراداتی در مبادلات اقتصادی این نوع بازاریابی پیش آید که در آئین‌نامه تصویب شده به تهدیدات و نقاط قوت و ضعف آن اشاره و راهکاریی هم ارائه شده است.
 
وی با بیان اینکه جا افتادن فرهنگ بازاریابی شبکه‌ای در بین مردم همدان که دوست دارند به صورت چهره به چهره کالاهای خود را تهیه کنند، زمان‌بر است، عنوان کرد: این نوع فعالیت به صورت هرمی است اما بر خلاف گلدکوئیست که فقط سکه و طلا جابجا می‌شد، کالاهای ایرانی ساخت کارخانه‌ها کشور را تبلیغ کرده و به فروش می‌رسانند چراکه در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب شده و برخورد صورت می‌گیرد و شرکت متخلف از ادامه فعالیت بازخواهد ماند.
 
وی با بیان اینکه هیچ شرکتی برای بازاریابی شبکه‌ای در همدان ثبت نشده چراکه پروانه کسب توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود، تصریح کرد: اصناف تنها در حوزه نظارت وارد شده و با اماکن بحث نظارت از این شرکت‌ها را با تشکیل تیم گشت انجام می‌دهد.
 
وی در ادامه به اشکالات وارده به این نوع فعالیت اشاره و اظهار کرد: یکی از اشکالات این است که امکان تغییر کالای مورد نظر در این نوع خرید و فروش وجود دارد به طوری‌که ممکن است کالایی که در اینترنت می‌بینید با کالایی که تحویل می‌گیرید مغایرت داشته باشد و این مسئله ایجاد اشکال می‌کند البته راهکاری پیش‌بینی شده و تا 48 ساعت این کالا قابل برگشت است و خریدار می‌تواند جنس را به شرکت عودت دهد.
 
فرسایی‌وحید تصریح کرد: باید در بازاریابی شبکه‌ای به مشتری تمام شرایط لازم برای خرید کالا گفته شود به عنوان مثال باید بگویند که کالای عرضه شده دارای گارانتی است یا نه؟ قیمت آن کالا در کارخانه چقدر است؟ و ...، در واقع باید در سایت تمام اطلاعات کالا از مبدأ که تولید می‌شود تا زمانی‌که به فروش برسد، برای خریدار گذاشته شود.
 
وی با اشاره به اینکه اگر کالای مورد نظر مشتری به درب منزلش نرسد در مبادلات اقتصادی اختلال ایجاد می‌شود، بیان کرد: مشکل دیگر تداخل دختر و پسر در این شرکت‌هاست که در حوزه نیروی انتظامی اماکن بر این مساله نقد داشت بنابراین به دنبال این هستیم تا این فضاها را تفکیک کرده و ارتباط این دو قشر را در مجموعه ساماندهی و مدیریت کنیم.
 
وی به اشکال جدید کشف شده توسط بازرسان اشاره کرد و گفت: اشکال جدیدی که کشف شده و برای رفع آن در حال انجام مکاتباتی هستیم، بحث اداره پست است، بدین ترتیب که در شبکه‌های ماهواره‌ای غیرمجاز و اینترنت کالایی تبلیغ می‌شود و مثلا می‌گویند با شماره پیامکی این کالا را بخرید تا با پست تحویل دهیم که متاسفانه این کالای غیرمجاز از طریق اداره پست به مردم می‌رسد و این معضلی است که باید حل شود.

ایسنا
برچسب ها: بازیابی ، شبکه ، کالا
نام:
ایمیل:
* نظر: