کد خبر: ۲۱۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
بازار سهام امروز در روندی معکوس با روز گذشته تحت تاثیر رفتار حقوقی ها شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود. بازاری که حجم و ارزش معاملات آن نیز بسیار ضعیف بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار سهام امروز در روندی معکوس با روند معاملات دیروز، شاهد حجم و ارزش معاملات ضعیف همسو با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود. در این بازار اگرچه تک سهم‌های گروه سیمانی و ساختمانی‌ها همچنان برای نوسان گیران بازار جذاب بودند اما روند کلی معاملات تحت تأثیر رفتار حقوقی‌ها کاملاً محتاطانه و با رصد لحظه‌ای حرکت نقدینگی در بازار گام برمی‌دارد.

هرچند اقبال برای فروش سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بویژه در شاخص سازها کمتر از روزهای قبل است اما ضعف نقدینگی در معاملات بازار سهام می‌تواند برای ترسیم دورنمای خاکستری این بازار گران تمام شود.

با این همه همچنان اخبار برجامی در کنار ریسک تصمیم‌های اقتصادی داخلی اصلی ترین اخبار مؤثر بر بازار سهام هستند.

به گزارش مهر، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ با کاهش ۳ هزار و ۴۷۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۱.۳۴۲ واحدی روی عدد ۳۸۹ هزار و ۶۰۲ واحد ایستاد.

همچنین شاخص بازار اول با ۲.۷۰۷ واحد کاهش به عدد یک میلیون و ۸۷ هزار واحد رسید و در مقابل شاخص بازار دوم با ۶.۵۲۳ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۸۳۴ واحد دست یافت.

در معاملات امروز بورس تهران بیش از ۵ میلیارد و ۴۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۲۶۲ هزار و ۹۷ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان را در بر داشت.

گفتنی است در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل این بازار با افزایش اندکی همچنان روی رقم ۱۹ هزار و ۱۵۰ واحد درجا زد.

در این بازار امروز ۲ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۳۶۵ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم بیش از ۰ هزار ۱۱۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

به گزارش مهر، امروز نمادهای معاملاتی"فولاد" با ۸۴۰ واحد، "فارس" با ۳۸۸ واحد و "وبانک" با ۳۱۷ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "کگل" و "شستا" با ۴۷۵ واحد، "خودرو" با ۴۷۰ واحد و "شبندر" با ۴۶۱ واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر نماگر اصلی این بازار به نام خود ثبت کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار