کد خبر: ۲۱۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد وگفت:نقشه کشور بیشتر به رنگ قرمز و نارنجی درآمده است؛ اگرچه بر تعداد مبتلایان به کرونا هفته به هفته افزوده می‌شود ولی امیدواریم درقله موج بوده و با رعایت کردن مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

افزایش بیماران سرپایی در موج هفتم

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۷هزار و ۳۹۶ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۸۴ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

از دیروز تا امروز ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۳۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۳۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۱۷۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۲ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۱۴۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۳ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۶۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۷۱۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۸۰۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۱۲۷ نفر نیز دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۶۴۴ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۶ هزار و ۹۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 در همین حال سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد وگفت:نقشه کشور بیشتر به رنگ قرمز و نارنجی درآمده است؛ اگرچه بر تعداد مبتلایان به کرونا هفته به هفته افزوده می‌شود ولی امیدواریم درقله موج بوده و با رعایت کردن مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

 عباس شیراوژن در یک گفتگوی رادیویی به وضعیت شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هفته به هفته هم در تعداد مراجعین سرپایی و هم بیماران بستری و اخیرا فوتی شاهد افزایش هستیم. تعداد شهرهای قرمز به حد بالایی رسیده است و نقشه کشور بیشتر به رنگ قرمز و نارنجی درآمده است.

وی افزود: اگرچه بر تعداد مبتلایان به کرونا هفته به هفته افزوده می‌شود ولی امیدواریم در قله موج باشیم و با رعایت کردن و همراهی مردم به زودی شاهد شیب نزولی موج هفتم باشیم.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره چرایی ایجاد موج هفتم در کشور اظهار کرد: مجموعه‌ای از عوامل در این امر دخیل هستند؛ یکی از موارد این است که سطح ایمنی جامعه به دلیل اینکه فاصله زمانی از واکسیناسیون گذشته، پایین آمده است. همچنین سویه جدیدی که قدرت انتشار بالایی دارد، وارد کشور شده است، اصل ابتلا به خاطر سرایت‌پذیری بالایی است که این ویروس دارد. ولیکن کاهش استفاده از ماسک و شیوه نامه‌های بهداشتی باعث شده سرعت و میزان ابتلا افزایش یابد.

وی افزود: در بخشی از مردم به دلیل استفاده نکردن از واکسن، شدت بیماری ممکن است منجر به بستری و فوت شود و باید این مسئله را با واکسیناسیون کنترل کنیم.

شیراوژن متذکر شد: هرچه جلوتر می‌رویم زیر سویه‌های جدید و جهش‌های جدیدی در ویروس کرونا اتفاق می‌افتد و باید سطح ایمنی‌مان را برای مقابله بالا نگه داریم. در تداوم این ویروس، تزریق واکسن همانند واکسن آنفولانزا برای افرادی که سن بالایی دارند و یا بیماری‌های زمینه‌ای دارند، ضروری است.

وی به موج هفتم کرونا اشاره کرد و گفت: در این موج تعداد بیماران سرپایی بیشتر است و بخش کمی به سمت بستری شدن و بخش کمتری از آن‌ها به سمت مراقبت‌های ویژه حرکت می‌کنند. در مقایسه می‌بینیم هرچه جهش ویروس اتفاق می‌افتد قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتری داریم و شدت بیماری کمتر می‌شود. البته یک تئوری نیز وجود دارد که بخاطر موج‌های قبلی و واکسن‌هایی که زده می‌شود سطح ایمنی جامعه افزایش می‌یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار