کد خبر: ۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
در پایان هفته سوم مهر؛
درشرایط فعلی توجه معامله‌گران به سمت شرکتهای کوچک است و بازگشایی عرضه اولیه می‌تواند باعث روانه شدن نقدینگی به بازار سرمایه شود
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند هفته جاری بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه این هفته را با جوی متعادل ولی رو به منفی آغاز کرد و شاخص با کاهش اندکی به ارتفاع 71771 واحد رسید.   
 
وی در خصوص تاثیر نمادهای بانکی بر معاملات تالار بورس گفت: بانکها بیشترین تاثیر منفی را بر روند معاملات این هفته داشتند و در مقابل محصولات بیشترین مثبت را بر شاخص کل بر جای گذاشتند.   
 
گیوکی در مورد شاخص فرابورس در هفته جاری گفت: شاخص فرابورس 1.8 واحد افزایش داشته که نماد ( وگردش) بیشترین تاثیر مثبت بر این شاخص گذاشت.
 
کارشناس بازار سرمایه با اشاره تاثیر نسبتا مثبت گروه خودرویی بر معاملات این هفته توضیح داد: گروه خودروییها در ابتدای هفته دارای جوی نسبتا مثبت و حجم معاملاتی بالایی بودند و این روند تا انتها هفته نیز به طوری ادامه داشت که می‌توان این گروه را از جمله گروههای تاثیرگذار در جهت صعود شاخص کل وهمچنین بالا بردن ارزش معاملات بیان کرد. همچنین نماد خودرو در انتهای هفته از جمله نمادهایی بود که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
 
معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در خصوص تاثیر نمادهای بانکی بر معاملات این هفته تصریح کرد: گروه بانکیها ابتدای هفته را با جوی منفی آغاز کردند و به جز نماد (وگردش) و (دی) سایر نمادهای منفی بودند اما در انتهای هفته معاملات این گروه عمدتا مثبت بود.
 
گیوکی در مورد گروههای تاثیر دارویی گفت: داروسازی امین با سرمایه‌گذاری 580 میلیارد ریالی سود خود را 406 ریال برآورد نمود این در حالیست که (دامین) در شش ماهه اول سال 218 ریال معادل 54 درصد از سود را محقق کرد که از جمله خبرهای حائز اهمیت این گروه به شمار می‌آید.   
 
کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه در روزهای پایانی هفته اظهار داشت در انتهای این هفته شاهد بهبود نسبی بازار بودیم البته افت وخیزهای ارام شاخص کل در این هفته نیز همچنان ادامه داشت اما در اتفاقات خوشایند اواخر این هفته افزایش حجم و ارزش معاملات بود شاید در شرایطی که توجه معامله‌گران به سمت شرکتهای کوچک می‌باشد بازگشایی عرضه اولیه بتواند باعث روانه کردن نقدینگی به بازار سرمایه شود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: