کد خبر: ۲۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران دولت تدبیر و امید برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی اکسپو 2015 میلان موفق به کسب نشان نقره ای بابت طراحی نمایشگاهی شد که این رخداد در طول تاریخ برگزاری این نمایشگاه بی سابقه است.
حسین اسفهبدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران، اظهار داشت: کشورمان در سطح غرفه هایی که دو هزار مترمربع مساحت داشتند، با یکهزار و 910 مترمربع پس از اتریش که جایگاه نخست را کسب کرد، رتبه دوم و نشان نقره را از آن خود ساخت و استوونی سوم شد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران تاکید کرد: این جایگاه بلحاظ برتری ایران نسبت به کشورهای صنعتی و اروپایی که هزینه های قابل توجهی صرف کردند و ایران با 6 میلیون یورو توانست به چنین رتبه ای دست یابد.
به گفته اسفهبدی، آمریکا، سوئیس، اسپانیا، برزیل، هلند، آرژانتین، لهستان، بلاروس، کویت، امارات، ترکیه، مولداوی، تایلند و اسلوونی از جمله کشورهایی بودند که در این رقابت با ایران رتبه ای به دست نیاوردند و برخی از این کشورها هزینه های سنگینی نیز برای کسب رتبه در این زمینه صرف کردند.
وی خاطرنشان ساخت: حدود 1.5 میلیون یورو از هزینه مزبور قابل بازگشت است زیرا تجهیزات مورد استفاده به کشور انتقال پیدا می کند و به این ترتیب با هزینه به مراتب کمتر از رقبا در این عرصه حاضر شدیم.
اسفهبدی افزود: حدود 6 ماه برای اجرای غرفه جمهوری اسلامی فعالیت صورت گرفت و اکسپوی میلان روز 11 اردیبهشت ماه امسال با شعار «تغذیه زمین، انرژی برای حیات» آغاز بکار کرد و بالاترین میزان بازدیدکننده در یک روز از غرفه ایران 54 هزار نفر ثبت شد که رکورد شاخصی در این دوره از نمایشگاه برای کشورمان محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران گفت: هیات داوران 9 نفره در نمایشگاه اکسپو میلان 2015 طی دو نوبت با حضور در غرفه جمهوری اسلامی و تهیه گزارش و اخذ توضیحات لازم، اعلام کردند، غرفه ایران براساس طراحی داخلی که مبتنی بر مدرنیزه شدن و عناصر سنتی بود، به رتبه دوم ارتقا یافت و در واقع ایران در غرفه آرایی خود عوامل سنت و مدرنیزه را ترکیب کرد.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت به منظور برپایی شکوهمند غرفه کشورمان 50 نفر معمار ایرانی برای این منظور فعالیت داشتند و در داخل غرفه انواع درختچه ها، خرما، پسته، زعفران و گیاهان دارویی کاشته شده بود.
وی اضافه کرد: بالغ بر یکسال ستادی که برای هدایت و راهبری نحوه حضور ایران در این نمایشگاه تشکیل شده بود، جلسات مستمری برگزار کردند و حاصل این تلاشها اکنون معرفی جمهوری اسلامی به عنوان رتبه دوم طراحی نمایشگاهی که نشان نقره برای آن اختصاص یافته است.
نمایشگاه بین المللی اکسپو 2015 میلان شب گذشته طی مراسمی با حضور سرجو ماتارلا رییس جمهور ایتالیا به کار خود پایان داد. پرچم اکسپو به آستانه پایتخت قزاقستان و دبی دو شهر میزبان اکسپو در سال های 2017 و 2020 تحویل داده می شود.
براساس آمار منتشر شده غرفه جمهوری اسلامی ایران در حالی میزبان حدود چهار میلیون نفر بازدید کننده بود که بیش از 21 میلیون نفر در طول 183 روز از اکسپوی میلان بازدید داشتند.
جوایز اکسپو میلان براساس سه نوع غرفه آرایی به کشورها داده شد، غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحتی کمتر از دو هزار مترمربع، غرفه های با مساحتی بیش از دو هزار متر مربع و غرفه های موسوم به کلاستر.
ژاپن جایزه طلا در بخش غرفه های ساخته شده توسط کشورهای شرکت کننده با مساحت بیش از دو هزار مترمربع را در طراحی غرفه کسب کرد و غرفه های کره و روسیه جوایز دوم و سوم را از آن خود ساختند، آلمان نیز جایزه نخست را برای توسعه موضوع اکسپو گرفت و به دنبال آن آنگولا و قراقستان جوایز بعدی را دریافت کردند.
فرانسه هم از نظر معماری غرفه ،جایزه نخست را گرفت و پس از آن بحرین و چین جوایز بعدی را دریافت کردند.
نمایشگاه بین المللی اکسپو، رویدادی فرهنگی - تجاری است که بر روی غذا، معماری، طراحی، طبیعت، نمایش، سنت ها و آینده متمرکز شده و فرصتی برای تامل و بحث در خصوص تلاش کشورهای مختلف جهان برای یافتن راه حل هایی برای تناقضات جهان در زمینه تغذیه، انرژی و محیط زیست است که هر پنج سال یک بار در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار