کد خبر: ۲۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس با اشاره به تمایل سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در کشور گفت: یکی از مواردی که برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و نیرو در فارس اظهار تمایل کرده و مقدمات آن نیز فراهم شده، سرمایه گذاری یک آلمانی به ظرفیت دو میلیارد دلار است.
 محمد حسین مبشری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه فارس این حجم سرمایه گذاری ارزی را تجربه می کند، گفت: این سرمایه گذار در بخش تولید پنل های خورشیدی و تولید برق و انرژی آفتابی سرمایه گذاری خواهد کرد و هم اینک مراحل اخذ مجوز و موافقت را سپری می کند.
وی، سرمایه گذاری های ارزی شش ماهه نخست سال 94دراستان فارس را 300 میلیون دلار بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری در مقایسه با این رقم، بسیار چشمگیر و کلان است .
مبشری به شرایط و فضای مناسب به وجود آمده پس ازبرنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشورهای اروپایی، سرمایه گذارانی از مناطق جنوبی و امارات برای سرمایه گذاری در فارس اظهار تمایل کرده اند و فضا برای سرمایه گذاری این افراد و شرکت ها در فارس فراهم است .
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی فارس بیان داشت: با برداشته شدن تحریم های بانکی، فضای روشن تری از سرمایه گذاری ارزی و خارجی در فارس ایجاد خواهد شد و ما به ایجاد این فضا در آینده نزدیک امیدوار هستیم .
منبع : ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: