کد خبر: ۲۱۳۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
سیر نزولی قیمت ارز درحالی امروز نیز ادامه دارد که هم‌اکنون قیمت دلار به نیمه کانال ۲۹هزار تومان رسیده است و آن‌طور که دبیرکل کانون صرافان می‌گوید احتمال سقوط قیمت دلار به کانال ۲۸هزار تومان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیر نزولی قیمت ارز که از ابتدای هفته آغاز شده درحالی همچنان ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار به نیمه کانال 29 هزار تومان بازگشته است و آنطور که فعالان بازار می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت ها نیز در طول ساعات و روزهای آینده وجود دارد.

به گفته صراف های حاضر در خیابان فردوسی از ابتدای هفته جاری میزان فروشنده ها در بازار بسیار بیشتر از خریداران ارز شده و همین امر نیز احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در این بازار را بالا برده است.

فعالان بازار می گویند: افزایش عرضه ارز در روزهای اخیر موجب شتاب بیشتر کاهش قیمت ها در بازار ارز شده است. قیمت دلار که هفته قبل بالای 31 هزار تومان در نوسان بود امروز به 29 هزار و 500 تومان رسیده است.

کامران سلطانی زاده دبیرکل کانون صرافان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره وضعیت بازار ارز در روزجاری اینطور توضیح داده که  طبق پیش بینی ها روند نزولی قیمت ها در بازار همچنان ادامه دارد و با ادامه این فرایند احتمالا بزودی باید شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان باشیم.

او تأکید دارد: وضعیت بازار ارز طبق پیش بینی هفته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش نرخ انواع ارز همراه است. در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.

به گفته فعالان بازار ارز، در روز‌های اخیر هم سو با سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز، انتظارات تورمی نیز با کاهش همراه شده است؛ در نتیجه خبری از صفوف خرید نیست و در مقابل سمت عرضه ارز تقویت شده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار