کد خبر: ۲۱۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت «لبخند» به‌زودی در بورس آغاز می‌شود.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، لبخند فارابی، حاشیه امن بورس برای کسانی است که به دریافت سود مطمئن، بدون مالیات و کاهش ریسک پرتفوی اهمیت می‌دهند. در لبخند فارابی از یک هزار تومان تا بی‌نهایت می‌توانید به صورت کاملاً آنلاین سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید بازدهی بیشتر از سپرده بانکی نصیب‌تان می‌شود.

دریافت سود مطمئن روزشمار تا ۲۵ درصد

لبخند از جمله صندوق‌های قابل‌معامله(ETF) بوده و مدیریت آن را شرکت سبدگردان فارابی که از زیرمجموعه‌های گروه مالی فارابی است، به عهده دارد. شرکت سبدگردان فارابی پیش از این مدیریت چهار صندوق سرمایه‌گذاری یکم اکسیر(سهامی)، دوم اکسیر فارابی(درآمد ثابت)، صندوق قابل معامله سلام(سهامی) و صندوق بازارگردان امید فارابی را بر عهده داشته است. با توجه به عملکرد فوق‌العاده صندوق درآمد ثابت دوم اکسیر فارابی که در سال‌های اخیر بازدهی ۲۱ تا ۲۵ درصدی سالانه را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است، پیش‌بینی می‌شود صندوق لبخند نیز بتواند عملکرد مطلوبی کسب کند.

فرصت سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند فارابی (درآمد ثابت)

صندوق سرمایه‌گذاری جدید شرکت سبدگردان فارابی با نماد «لبخند» در فهرست صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله(ETF) فرابورس ایران پذیرفته شده است. مزیت بزرگ سرمایه‌گذاری در این صندوق، کسب بازدهی بالاتر از سود بانکی و بدون ریسک است.

سود این صندوق به صورت روزشمار و مرکب محاسبه می‌شود که نسبت به سود ماه‌شمار سپرده‌های بانکی جذابیت بیشتری دارد. علاوه بر این، سود حاصل از سرمایه‌گذاری و خرید و فروش واحدهای صندوق درآمد ثابت «لبخند» برای تمامی سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی معاف از مالیات است. امکان خرید و فروش واحدها یا سرمایه‌گذاری در این صندوق نیز به راحتی و از طریق سامانه‌های معاملات آنلاین همه کارگزاری‌ها، امکان‌پذیر است. در کنار این مزایا باید به نقدشوندگی بالای این صندوق نیز اشاره کنیم که سرمایه‌گذار می‌تواند به‌راحتی و در هر زمانی دارایی خود را به وجه نقد تبدیل کند.

نحوه شرکت در پذیره‌نویسی

پذیره‌نویسی واحدهای صندوق درآمد ثابت «لبخند» به‌زودی آغاز می‌شود. علاقه‌مندانی که می‌خواهند از فرصت سرمایه‌گذاری در صندوق لبخند بورس بهره‌مند شوند، کافیست از طریق کلیک بر روی سایت صندوق لبخند، شماره همراه خود را ثبت کنند تا در روز عرضه، اطلاعات تکمیلی برای‌شان ارسال شود. تعداد کل واحدهای صندوق در مرحله پذیره‌نویسی ۴۰۰ میلیون واحد در نظر گرفته شده و با قیمت پایه ۱۰ هزار ریال عرضه می‌شود. طبق شرایط اعلام شده برای پذیره‌نویسی صندوق «لبخند»، حداقل تعداد واحد قابل خریداری یک واحد، معادل ۱۰ هزار ریال است و سقفی هم برای خرید هر کد حقیقی یا حقوقی وجود ندارد؛ اما با توجه به محدود بودن زمان پذیره‌نویسی، توصیه می‌شود در همان ساعات اولیه پذیره‌نویسی، درخواست خود را ثبت کنید.

برای خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق لبخند و شرکت در پذیره‌نویسی آن، باید کد سهامداری یا همان کد بورسی داشته باشید. اگر تاکنون کد بورسی خود را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید از طریق صفحه دریافت کد بورسی به‌صورت کاملاً رایگان، ظرف چند دقیقه فرایند ثبت‌نام و احراز هویت خود را در کارگزاری فارابی انجام دهید. پس از دریافت کد بورسی می‌توانید از طریق سامانه معاملاتی آنلاین فارابیکسو یا سامانه معاملات آنلاین سایر کارگزاری‌ها، در پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «لبخند» شرکت کنید.

بازدهی صندوق «لبخند»

صندوق «لبخند» از جمله صندوق‌های درآمد ثابت بورسی محسوب می‌شود. بیشتر دارایی این صندوق در سپرده بانکی و اوراق درآمد ثابتی مانند اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و اجاره سرمایه‌گذاری می‌شود. سود این صندوق، به صورت روزشمار و مرکب محاسبه می‌شود؛ در نتیجه با توجه به این ویژگی‌ها، سرمایه‌گذاران صندوق لبخند سودی بیشتر از سپرده بانکی نصیب‌شان می‌شود.

با بررسی عملکرد صندوق دوم اکسیر فارابی که یکی از صندوق‌های درآمد ثابت تحت مدیریت شرکت سبدگردان فارابی است، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالاً بازدهی سالانه این صندوق نیز بین ۲۱ تا ۲۵ درصد باشد.

سرمایه‌گذاری در صندوق «سلام» برای چه کسانی مناسب است؟

این صندوق بهترین گزینه سرمایه‌گذاری برای افرادی است که قصد کسب بازدهی مطمئن، بدون ریسک و بالاتر از سود مصوب بانکی را دارند. بیشتر دارایی این صندوق در سپرده‌های بانکی و اوراق درآمد ثابت بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود؛ بنابراین صندوق «لبخند» جزء گزینه‌های بدون ریسک برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

توجه داشته باشید، این صندوق پرداخت سود دوره‌ای ندارد و میزان سود شناسایی شده به ارزش خالص دارایی آن افزوده می‌شود و سرمایه‌گذاران از اختلاف قیمت خرید و فروش هر واحد، سود کسب می‌کنند. به عبارتی می‌توان گفت سود سرمایه‌گذاران این صندوق از افزایش قیمت واحدها که به‌طور مستمر اتفاق می‌افتد، حاصل می‌شود.

کلیه فعالیت‌های صندوق «لبخند» تحت نظارت سازمان بورس است؛ بنابراین از لحاظ امنیت سرمایه‌گذاری نیز این صندوق گزینه مطلوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده توجه داشته باشید که خرید و فروش واحدهای این صندوق، معاف از مالیات بوده و کارمزد معاملاتی آن نیز نسبت به کارمزد خرید و فروش مستقیم سهام بسیار ناچیز است.

اگر درخصوص نحوه شرکت در پذیره‌نویسی صندوق لبخند فارابی سوالی دارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره ۱۵۶۱( بدون پیش‌شماره) در هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز، از مشاوران کارگزاری فارابی راهنمایی لازم را دریافت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار